جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پردازنده Core i9-7900X رکورد بنچمارک CINEBENCH را شکست

پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i9-7900X اینتل که به‌تازگی در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 معرفی شده است، توانست با رسیدن به سرعت کلاک ۵.۹ گیگاهرتز، رکورد بنچمارک CINEBENCH را جابه‌جا کند.

اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از پردازنده‌های جدید و بالارده‌ی دسکتاپ خود با نام سری X رونمایی کرد. این پردازنده‌ها که برای اولین بار شامل خانواده‌ی جدید Core i9 نیز می‌شوند، از معماری‌های جدید Skylake-X و Kaby Lake-X استفاده می‌کنند.

اورکلاکرها از همین حالا کار روی پردازنده‌های جدید اینتل را شروع کرده‌اند و انتظار می‌رود با استفاده از خنک‌کننده‌ی نیتروژن مایع (LN2)، امتیازات جالبی پدید بیاید و رکوردهای زیادی جابه‌جا شود. تنها چند روز پس از عرضه‌ی پردازنده‌ی Core i9-7900X، اورکلاکرها رکورد پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای در بنچمارک Cinebench را شکستند.

البته با توجه به استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی LN2، چنین سرعتی هیچ‌گاه در خانه و سیستم‌های ساده قابل دست‌یابی نیست. با این حال، اورکلاکر معروف der8auer توانسته است سرعت کلاک i9-7900X را به ۵۹۲۹ مگاهرتز برساند. در این سرعت وحشتناک، امتیاز ۳۲۶۲ در تست Cinebench R15 به دست آمده است. البته قبل از این رکوردشکنی، اورکلاکر Elmor در فرکانس ۵۷۵۵ مگاهرتز توانسته بود امتیاز ۳۱۸۱ را با استفاده از همین پردازنده ثبت کند. تا پیش از عرضه‌ی پردازنده‌های Core i9، بالاترین رکورد پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای را اورکلاکر Xtreme Addict از پردازنده‌ی Broadwell-E i7 6950X در فرکانس ۵۳۳۰ مگاهرتز و با امتیاز ۲۸۷۸ دریافت کرده بود.

به دلیل بهبود معماری، بدیهی است که Skylake-X نتایج بهتری نسبت به Broadwell-E داشته باشد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد فناوری ساخت ۱۴ نانومتری بهبودیافته‌ی اینتل نیز در رسیدن پردازنده‌های جدید به سرعت کلاک بالاتر بی‌تأثیر نبوده باشد. می‌توان انتظار داشت تا قبل از عرضه‌ی پردازنده‌های تردریپر AMD به بازار، پردازنده‌های Skylake-X رکوردهای اورکلاک بالاتری برای خود ثبت کنند.

با گذشت زمان و آشنا شدن اورکلاکرها با پردازنده‌های جدید اینتل، احتمالا طی هفته‌ها و ماه‌های آینده اخبار بیشتری از جابه‌جایی رکوردهای بنچمارک و اورکلاک منتشر خواهد شد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *