جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همان طور که می دانید با پیشرفته شدن وب سایت ها , راه های هک شدن و نفوذ به وب سایت ها هم افزایش چشم گیری دارد … یکی از راه های افزایش امنیت داده ها در انتقال ها , لایه ی امنیتی SSL که اغلب ما به Https می شناسیم می باشد . در […]

یکی از ابزار هایی که تقریبا در تمامی مرورگر ها موجود است و بیشتر برای طراحان وب می باشد , ابزار inspect Element است . این ابزار تمامی کد های html , css , js , cookie , session و … را در اختیار کاربران قرار میدهد . این ابزار اگر از دسترس دیگر اشخاص […]

در این پست قصد دارم نحوه ساخت یک کد امنیتی ساده Captcha در php را برای شما کاربران گرامی و عزیز آموزش دهم . تقریبا میتوان گفت کمتر کسی هست که با کد کپچا آشنایی نداشته باشد و تابحال ندیده باشند . کدی که اکثرا در تمامی فرم ها در وب سایت ها قرار دارد و […]

+ رفع مشکل اضافه شدن محصولات بی نام ( هک جدید ) اسکریپت freer یکی از بهترین اسکریپت ها برای فروش اکانت های مختلف , کارت شارژ و … می باشد .تقریبا میتوان گفت بالای %70 وب سایت هایی که در این رابطه کار میکنند , این اسکریپت را نصب و استفاده مینمایند . اما […]

یکی از عمده ترین نفوذ هایی که امروزه به وب سایت ها میشود , تغییر در headers صفحات میباشد . به صورت خیلی ساده , header مجموعه اطلاعات فنی میباشد که با تغییر صفحات , ارسال فایل , ثبت نام , ورود و … بین Client و Server ارسال و دریافت می شود . این […]

در این پست از سایت اسکریپت دات کام قصد دارم اصطلاحاتی که شاید زیاد شنیده اید اما هنوز هم به درستی نمیدونید به چه معنا هستند رو براتون معرفی کنم … اصطلاحاتی مانند Sql-Injection , Xss , DDos و … کلماتی که شاید از افراد مختلف , معنی های مختلفی داشته باشد اما در این […]

همانطور که میدانید امنیت در یک وب سایت حرف اول و آخر رو میزنه و نداشتن امنیت کافی در یک وب سایت , یعنی عدم حرفه ای بودن وب سایت … بحث امنیت هیچ گاه بحث مطلقی نیست و سایت های بزرگ دنیا از جمله گوگل و یاهو هم هر از چند گاهی مورد حمله […]

اینفوگرافیک اهمیت استفاده از گواهینامه ی SSL در سال 2017 ؟

همان طور که می دانید با پیشرفته شدن وب سایت ها , راه های هک شدن و نفوذ به وب سایت ها هم افزایش چشم گیری دارد …

یکی از راه های افزایش امنیت داده ها در انتقال ها , لایه ی امنیتی SSL که اغلب ما به Https می شناسیم می باشد . در این اینفوگرافیک شما جواب این سوال زیر را پیدا می کنید .

چرا همه ی وب سایت ها نیاز به SSL دارند ؟

ادامه مطلب

آموزش جلوگیری از اجرای Inspect Element در تمامی مرورگرها

یکی از ابزار هایی که تقریبا در تمامی مرورگر ها موجود است و بیشتر برای طراحان وب می باشد , ابزار inspect Element است . این ابزار تمامی کد های html , css , js , cookie , session و … را در اختیار کاربران قرار میدهد . این ابزار اگر از دسترس دیگر اشخاص دور بماند به دلایل امنیتی , کپی رایت و … میتواند برای شما وبمستران مفید تر باشد .

البته در این شکی نیست که اگر کسی حرفه ای باشد , باز هم با توجه به بستن این امکان توسط ما , باز هم میتواند به آن دسترسی داشته باشد .

بیشتر هدف من از این پست , جلوگیری از اجرای inspect Element در افراد معمولی و بازدیدکنندگان غیر حرفه ای وب سایت نیز می باشد .

ادامه مطلب

آموزش ساخت کد امنیتی Captcha با استفاده از php

در این پست قصد دارم نحوه ساخت یک کد امنیتی ساده Captcha در php را برای شما کاربران گرامی و عزیز آموزش دهم .

تقریبا میتوان گفت کمتر کسی هست که با کد کپچا آشنایی نداشته باشد و تابحال ندیده باشند . کدی که اکثرا در تمامی فرم ها در وب سایت ها قرار دارد و شما میبایست با پر کردن آن از الگویی که به شما داده شده است , به وب سایت بفهمانید که روبات های هکر نیستید .

در این پست قصد دارم کدی ساده با استفاده از جی کوئری و PHP را برای شما عزیزان همراه قرار دهم .

ادامه مطلب

آموزش افزایش امنیت اسکریپت رایگان فریر ( Freer.ir )

+ رفع مشکل اضافه شدن محصولات بی نام ( هک جدید )

اسکریپت freer یکی از بهترین اسکریپت ها برای فروش اکانت های مختلف , کارت شارژ و … می باشد .تقریبا میتوان گفت بالای %70 وب سایت هایی که در این رابطه کار میکنند , این اسکریپت را نصب و استفاده مینمایند .

اما این اسکریپت دارای باگ های بسیار زیادی می باشد که با یک جستجوی کوچک در اینترنت میتوانید سیل زیادی از نارضایتی مدیران این وب سایت ها رو مشاهده فرمایید .

این اسکریپت به دلیل بی رقیب بودنش در بین اسکریپت های فارسی همچنان مورد استقبال قرار میگیرد . طبیعتا اسکریپت بسیار قوی هم میباشد که شما عزیزان میتوانید با آموزش هایی که در ادامه نوشته شده است , امنیت این اسکریپت را بالا برده و با خیال راحت از آن استفاده نمایید .

ادامه مطلب

جلوگیری نفوذ هکر از طریق Headers جهت افزایش امنیت وب سایت

یکی از عمده ترین نفوذ هایی که امروزه به وب سایت ها میشود , تغییر در headers صفحات میباشد .

به صورت خیلی ساده , header مجموعه اطلاعات فنی میباشد که با تغییر صفحات , ارسال فایل , ثبت نام , ورود و … بین Client و Server ارسال و دریافت می شود .

این اطلاعات به صورت پیشفرض توسط کاربران قابل مشاهده نیست اما یک هکر به راحتی با افزونه هایی که روی مرورگر ها نصب میشود میتواند به آن دسترسی داشته باشد و در اطلاعات آن دستکاری کند و باعث خرابکاری شود .

در این پست سعی میکنم راه های جلوگیری از این نوع دستکاری ها رو در Htaccess آموزش دهم .

ادامه مطلب

معرفی اصطلاحات هک و نفوذ به وب سایت

در این پست از سایت اسکریپت دات کام قصد دارم اصطلاحاتی که شاید زیاد شنیده اید اما هنوز هم به درستی نمیدونید به چه معنا هستند رو براتون معرفی کنم …

اصطلاحاتی مانند Sql-Injection , Xss , DDos و …

کلماتی که شاید از افراد مختلف , معنی های مختلفی داشته باشد اما در این پست به زبان کاملا ساده قصد معرفی آنها رو دارم

پس با اسکریپت دات کام همراه باشید …

ادامه مطلب

7 نکته مهم برای افزایش امنیت وب سایت ( سیستم های مدیریت محتوا )

همانطور که میدانید امنیت در یک وب سایت حرف اول و آخر رو میزنه و نداشتن امنیت کافی در یک وب سایت , یعنی عدم حرفه ای بودن وب سایت …

بحث امنیت هیچ گاه بحث مطلقی نیست و سایت های بزرگ دنیا از جمله گوگل و یاهو هم هر از چند گاهی مورد حمله هکرها قرار گرفته و امنیت آنها زیر سوال میرود .

هیچ وقت نمیتوان گفت یک وب سایت دارای امنیت 100% مطلق میباشد . به همین دلیل وبمستران فقط به دنبال راهکارهایی برای افزایش هر چه بیشتر امنیت در وب سایت خود هستند تا احتمال هک شدن وب سایت خود رو تا جایی که امکان دارد به سمت صفر میل دهند .

راهکار های افزایش امنیت یک وب سایت به چندین عامل مختلف بستگی دارد و با درست انجام دادن این عوامل , میتوان امنیت یک وب سایت رو افزایش داد .

با روی کار آمدن سیستم های مدیریت محتوای رایگان از جمله وردپرس , جوملا , دروپال و … ( هرچند فوق العاده سیستم های قوی از نظر امنیت هستند ) ولی باز هم به دلیل رایگان بودن آنها و در دسترس بودن سورس آنها توسط هکر ها , هر لحظه امکان هک شدن آنها وجود دارد . 

در این پست قصد دارم 10 نکته بسیار حیاتی , ساده و فوق العاده مهم رو بیان کنم تا با انجام دادن آنها , ضریب امنیت وب سایت خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید . 

ادامه مطلب