جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


برای این ساعت از سایت اسکریپت دات کام , یک چک لیست فوق العاده مهم و جدید از ترفند های سئو را برای شما عزیران آماده ساخته ام . تمامی مواردی که در چک لیست وجود دارد , در اصطلاح جواب خودشون رو پس دادن و از انجام دادن آنها ضرر نخواهید کرد . در […]

AMP یا Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل می باشد. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. این پروژه که به وسیله گوگل و توییتر انجام شده است، به برنامه نویسان کمک می کند  صفحات HTML […]

برای این ساعت از وب سایت اسکریپت دات کام , قصد معرفی 7 وب سایت معتبر را دارم که میتواند وب سایت شما را از زوایای مختلف مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار دهد . سعی کنید وب سایت های خود را تا حد مکان به استاندارد وب سایت های زیر نزدیک کنید تا وب […]

یکی از الگوریتم های جالب گوگل که چند سالی می شود بر روی آن کار شده , الگوریتم کبوتر گوگل می باشد . این الگوریتم بر عکس بقیه الگوریتم های گوگل که وب مستران را برای سئوی قوی تر راهنمایی میکند , بیشتر به دنبال بهینه سازی جستجوی کاربران در وب سایت گوگل می باشد […]

یکی از انواع متاتگ هایی که مدتیست مهم و همه گیر شده , متاتگ هایی مربوط به شبکه های اجتمایی می باشد . وقتی کاربری قصد به اشتراک گذاری یک لینک از پست های وب سایت شما در شبکه های اجتمایی مانند Google Plus و یا Facebook را داشته باشد , آنجاست که این متاتگها […]

در این پس از سایت اسکریپت دات کام , یک اینفوگرافیک دیگر را برای شما کاربران عزیز قرار خواهم داد که امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد . این اینفوگرافیک در خصوص 24 نکته مفید و مضر در بهینه سازی وب سایت ( سئو ) سایت می باشد که دارای آخرین تغییرات در سال 2017 […]

یکی از بیشترین سوالاتی که در مورد خرید لینک از وب سایت های دیگر از بنده در کلاس ها می شود , این است که از کدوم سایت ها لینک بگیریم و بخریم ؟؟؟ یکی از موارد بسیار مهم سئو وب سایت در قسمت Off Page , داشتن لینک های قوی و با کیفیت در […]

یکی از فاکتور های بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت و سئو , فشرده سازی فایل های html , css و js میباشد . این کار باعث میشود فضاهای خالی بین کد نویسی گرفته شود که در نتیجه باعث کم حجم تر شدن فایل و در ضمن تفسیر سریعتر کد ها توسط مرورگر میشود […]

چک لیست های سئو ( بهینه سازی وب سایت )

برای این ساعت از سایت اسکریپت دات کام , یک چک لیست فوق العاده مهم و جدید از ترفند های سئو را برای شما عزیران آماده ساخته ام .

تمامی مواردی که در چک لیست وجود دارد , در اصطلاح جواب خودشون رو پس دادن و از انجام دادن آنها ضرر نخواهید کرد .

در ادامه با من همراه باشید …

ادامه مطلب

ساختار فریمورک AMP گوگل و تاثیر آن در سئو

AMP یا Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل می باشد. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. این پروژه که به وسیله گوگل و توییتر انجام شده است، به برنامه نویسان کمک می کند  صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند. این کد ها به راحتی در صفحات موبایل لود می شوند، تا با لود سریع محتوای صفحات وب به راحتی برای کاربران قابل مشاهده باشد.

AMP در سال 2016 ارائه شد و هدف آن پاسخگویی هر چه بهتر به بیش از نصف کاربران وب گرد یعنی کاربران دستگاه‌های موبایل بود.

ادامه مطلب

ابزارهای آنلاین بررسی و اعتبارسنجی وب سایت

برای این ساعت از وب سایت اسکریپت دات کام , قصد معرفی 7 وب سایت معتبر را دارم که میتواند وب سایت شما را از زوایای مختلف مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار دهد .

سعی کنید وب سایت های خود را تا حد مکان به استاندارد وب سایت های زیر نزدیک کنید تا وب سایتی سرعت بالا , بهینه شده و سئویی داشته باشید .

ادامه مطلب

معرفی الگوریتم کبوتر گوگل ( Pigeon Google )

یکی از الگوریتم های جالب گوگل که چند سالی می شود بر روی آن کار شده , الگوریتم کبوتر گوگل می باشد . این الگوریتم بر عکس بقیه الگوریتم های گوگل که وب مستران را برای سئوی قوی تر راهنمایی میکند , بیشتر به دنبال بهینه سازی جستجوی کاربران در وب سایت گوگل می باشد .

نکته مهمی که باید در این مورد بگویم این است که در این الگوریتم گوگل بر روی جستجوی های محلی متمرکز شده. مثلاً اگر فردی در جستجوی استخر یا مکان ورزشی است نزدیک‌ترین محل را به وی در نتایج جستجو نمایش دهد .

ادامه مطلب

معرفی متاتگ های مخصوص شبکه های اجتماعی

یکی از انواع متاتگ هایی که مدتیست مهم و همه گیر شده , متاتگ هایی مربوط به شبکه های اجتمایی می باشد .

وقتی کاربری قصد به اشتراک گذاری یک لینک از پست های وب سایت شما در شبکه های اجتمایی مانند Google Plus و یا Facebook را داشته باشد , آنجاست که این متاتگها برای شما نقش اساسی را ایفا می کنند .

شبکه های اجتماعی , مطالب مهم مربوط به آن لینک از وب سایت شما ( از جمله عنوان , توضیح مختصر , عکس , تاریخ انتشار و … ) را از روی این متاتگ ها برداشته و منتشر میکنند و در صورت عدم وجود این متاتگ ها , شکل ظاهری پست منتشر شده بسیار بد فرم و ناقص خواهد بود .

ادامه مطلب

اینفوگرافیک 24 نکته مفید و مضر در سئو سایت ( 2017 )

در این پس از سایت اسکریپت دات کام , یک اینفوگرافیک دیگر را برای شما کاربران عزیز قرار خواهم داد که امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد .

این اینفوگرافیک در خصوص 24 نکته مفید و مضر در بهینه سازی وب سایت ( سئو ) سایت می باشد که دارای آخرین تغییرات در سال 2017 نیز می باشد .

ادامه مطلب

مشخصات یک بک لینک خوب از نظر گوگل …

یکی از بیشترین سوالاتی که در مورد خرید لینک از وب سایت های دیگر از بنده در کلاس ها می شود , این است که از کدوم سایت ها لینک بگیریم و بخریم ؟؟؟

یکی از موارد بسیار مهم سئو وب سایت در قسمت Off Page , داشتن لینک های قوی و با کیفیت در وب سایت های دیگر می باشد که تاثیر بسیار زیادی در سئوی وب سایت شما خواهد داشت که در ایران این امر بیشتر با خرید بک لینک از وب سایت های دیگر اتفاق می افتد.

در این پست قصد دارم به صورت چک لیست و با زبان ساده مشخصات یک بک لینک خوب را توضیح بدم .

ادامه مطلب

فشرده سازی ( MiniFy ) کدها و تاثیر آن بر سئو

یکی از فاکتور های بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت و سئو , فشرده سازی فایل های html , css و js میباشد .

این کار باعث میشود فضاهای خالی بین کد نویسی گرفته شود که در نتیجه باعث کم حجم تر شدن فایل و در ضمن تفسیر سریعتر کد ها توسط مرورگر میشود که این دو عمل تاثیر بسیاری در فاکتور های موتور های جستجوگر از جمله گوگل دارد .

به این کار در اصطلاح Minify میگویند …

واضح است فشرده سازی یک مشکل جدید را پیش می آورد که همان از بین رفتن چیدمان ( قانون Child & Parent ) کد ها میباشد . پس باید به خاطر داشته باشید زمانی که کدنویسی شما به طور کامل انجام شد , قبل از آپلود کد بر روی سایت این فشرده سازی را انجام دهید .

ادامه مطلب