جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام قصد معرفی دو افزونه برای دو مرورگر  های محبوب وب , از جمله گوگل کروم , فایرفاکس , اپرا و … را دارم . حتما برای شما هم پیش آمده که در خروجی کد خود ( مخصوصا زمان کار با API یا همان وب سرویس ها […]

SVG مخفف کلمات Scalable Vector Graphics میباشد که برای ایجاد گرافیک های برداری در صفحات وب بکار میرود . در این فرمت با زوم روی عکس ها کیفیت آنها پایین نمی آید . SVG یکی از توصیه‌های کنسرسیوم w3 میباشد زیرا با استفاده از این تکنولوژی جدید حجم عکس ها کاهش یافته و کیفیت انها در کلیه سایزها حفظ میشود […]

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام , کد گوگل پلاس (1+) با طراحی زیبا و فلت دیزاین را برای شما آماده ساخته ام که امیدوارم از آن استفاده کرده و راضی کننده باشد . با قرار دادن چند خط کد که در ادامه توضیح خواهم داد , شما به راحتی میتوانید صفحات […]

در اکثر پروژه های بزرگ که دارای محوریت ثبت نام کاربر هستند , وارد کردن صحیح ک ملی بسیار مهم و الزامی می باشد . شاید برایتان جالب باشد که بدانید کد ملی 10 رقمی , دارای الگوریتم خاصی می باشد و براحتی می توان کد ملی واقعی را از کد ملی جعلی و یا […]

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام , قصد معرفی 10کتابخانه قوی و محبوب جاوا اسکریپت برای ساخت چارت را دارم . نمودارها و گراف ها نمایش گرافیکی از اطلاعات و ارقام هستند که به شیوه ای قابل درک سازماندهی شده و نشان دهنده مجموعه ای از داده های عددی یا کیفی به صورت […]

در این پست از سایت اسکریپت دات کام , یک پلاگین جاوا اسکریپت جالب رو معرفی خواهم کرد که به وسیله آن میتوانید افکت های جالبی برای متن ها ی وب سایت خود ایجاد نمایید . نام این پلاگین typed.js می باشد که هم به صورت جاوا اسکریپت و هم جی کوئری قابل استفاده است […]

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام قصد آموزش ایجاد یک بک گراند متحرک به صورت Gradient را دارم که امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد . گرادینت به معنای شیب یا سطح شیب دار است، در دنیای گرافیک به تصویری که ازطیف رنگ های مختلف به صورت شیب دار ایجاد می […]

یکی از ابزار هایی که تقریبا در تمامی مرورگر ها موجود است و بیشتر برای طراحان وب می باشد , ابزار inspect Element است . این ابزار تمامی کد های html , css , js , cookie , session و … را در اختیار کاربران قرار میدهد . این ابزار اگر از دسترس دیگر اشخاص […]

نمایش صحیح و زیبای کدهای Json در مرورگر های مختلف

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام قصد معرفی دو افزونه برای دو مرورگر  های محبوب وب , از جمله گوگل کروم , فایرفاکس , اپرا و … را دارم .

حتما برای شما هم پیش آمده که در خروجی کد خود ( مخصوصا زمان کار با API یا همان وب سرویس ها ) کد های JSON را به صورت پشت هم و ناخوانا مشاهده می کنید .

ولی اکنون میتوانید با نصب یک افزونه بر روی مرورگر خود , این کدها رو به صورت زیبا و خط به خط و خوانا مشاهده نمایید .

ادامه مطلب

ترفند قرار دادن تصاویر SVG در وب سایت ( پشتیبانی همه مرورگرها )

SVG مخفف کلمات Scalable Vector Graphics میباشد که برای ایجاد گرافیک های برداری در صفحات وب بکار میرود . در این فرمت با زوم روی عکس ها کیفیت آنها پایین نمی آید . SVG یکی از توصیه‌های کنسرسیوم w3 میباشد زیرا با استفاده از این تکنولوژی جدید حجم عکس ها کاهش یافته و کیفیت انها در کلیه سایزها حفظ میشود .

اما مشکلی که وجود دارد , پشتیبانی نکردن مرورگرهای قدیمی تر از این پسوند می باشد . اما در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام , روشی جالب را آموزش خواهم داد که با استفاده از آن میتوانید این مشکل را حل نمایید .

ادامه مطلب

کد گوگل پلاس (1+) با طراحی زیبا و فلت دیزاین

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام , کد گوگل پلاس (1+) با طراحی زیبا و فلت دیزاین را برای شما آماده ساخته ام که امیدوارم از آن استفاده کرده و راضی کننده باشد .

با قرار دادن چند خط کد که در ادامه توضیح خواهم داد , شما به راحتی میتوانید صفحات خود را توسط کاربران , در گوگل پلاسشان Share نمایید و با این کار هم به رتبه ی خود در سئو کمک کنید و هم بازدید وب سایت خود را ارتقا بخشید .

ادامه مطلب

تابع چک کردن صحت کد ملی ( جاوا اسکریپت و PHP )

در اکثر پروژه های بزرگ که دارای محوریت ثبت نام کاربر هستند , وارد کردن صحیح ک ملی بسیار مهم و الزامی می باشد .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کد ملی 10 رقمی , دارای الگوریتم خاصی می باشد و براحتی می توان کد ملی واقعی را از کد ملی جعلی و یا همان غیر واقعی تشخیص داد .

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام , 2 تابع ساده جاوا اسکریپت و php برای شما دوستان آماده ساخته ام که براحتی می توانید در پروژه های خود استفاده نمایید .

ادامه مطلب

10 کتابخانه جاوا اسکریپت برای ساخت چارت ( 2017 )

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام , قصد معرفی 10کتابخانه قوی و محبوب جاوا اسکریپت برای ساخت چارت را دارم .

نمودارها و گراف ها نمایش گرافیکی از اطلاعات و ارقام هستند که به شیوه ای قابل درک سازماندهی شده و نشان دهنده مجموعه ای از داده های عددی یا کیفی به صورت کلی برای تجزیه و تحلیل می باشند انواع نمودارها مانند میله ای، خط شکسته و دایره ای در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند.

ادامه مطلب

پلاگین جاوا اسکریپت افکت تایپ متن Typed.js

در این پست از سایت اسکریپت دات کام , یک پلاگین جاوا اسکریپت جالب رو معرفی خواهم کرد که به وسیله آن میتوانید افکت های جالبی برای متن ها ی وب سایت خود ایجاد نمایید .

نام این پلاگین typed.js می باشد که هم به صورت جاوا اسکریپت و هم جی کوئری قابل استفاده است .

در ادامه با ما همراه باشید .

ادامه مطلب

آموزش پس زمینه متحرک به صورت Gradient

در این پست از وب سایت اسکریپت دات کام قصد آموزش ایجاد یک بک گراند متحرک به صورت Gradient را دارم که امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد .

گرادینت به معنای شیب یا سطح شیب دار است، در دنیای گرافیک به تصویری که ازطیف رنگ های مختلف به صورت شیب دار ایجاد می شوند و مرز مشخصی بین رنگ ها نباشد را گرادینت می گویند (این شیب ها می توانند عمودی، افقی ، مورب ، مدوّر و … باشند )

ادامه مطلب

آموزش جلوگیری از اجرای Inspect Element در تمامی مرورگرها

یکی از ابزار هایی که تقریبا در تمامی مرورگر ها موجود است و بیشتر برای طراحان وب می باشد , ابزار inspect Element است . این ابزار تمامی کد های html , css , js , cookie , session و … را در اختیار کاربران قرار میدهد . این ابزار اگر از دسترس دیگر اشخاص دور بماند به دلایل امنیتی , کپی رایت و … میتواند برای شما وبمستران مفید تر باشد .

البته در این شکی نیست که اگر کسی حرفه ای باشد , باز هم با توجه به بستن این امکان توسط ما , باز هم میتواند به آن دسترسی داشته باشد .

بیشتر هدف من از این پست , جلوگیری از اجرای inspect Element در افراد معمولی و بازدیدکنندگان غیر حرفه ای وب سایت نیز می باشد .

ادامه مطلب