جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نورو ویکند 31مرداد تا 6 شهریور

امروز، افراد سعی می کنند تا ایده های کاربردی خود را در قالب کسب و کارهای کوچک، عملی کنند و از آن ها بهره اقتصادی ببرند. این کسب و کارها استارتاپ نام دارند که مجموعه جهانی استارتاپ ویکند یکی از معتبرترین برگزار کنندگان است. در استارتاپ ویکند، افراد صاحب ایده، علم و سرمایه در کنار هم جمع می شوند تا به ایده های ناب جامه عمل بپوشانند و علاوه بر این، تجربه کار در یک تیم واقعی را نیز تجربه کنند.

نورو ویکند 31مرداد تا 6 شهریور

نورو ویکند (Neuroscientists Weekend)، یکی از رویدادهای استارتاپ ویکند به شمار می رود که هدف آن، گرد هم آوردن کلیه علاقه مندان و ایده پردازان حوزه نوروساینس (علم عصب شناسی) جهت ایده پردازی، تشکیل تیم و عملی کردن یک طرح کاربردی، قابل اجرا و سودآور است. نورو ویکند با شعار «No Talk, All Action»، بر آن است تا پروژه های نوروساینس را از آزمایشگاه به صنعت و زندگی افراد عادی جامعه وارد کند. چرا که یکی از اشکالات حوزه ی نوروساینس که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک «شغل» به آن نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، هنور اقتصادی و کاربردی نشده است.

توجه به این مهم و پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته ی کاربردی را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به جامعه وارد کند و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی نماید. مرجع اصلی رشته نوروساینس، کتابی است تحت عنوان Principles of Neural Science، اثر اریک کندل. او در این کتاب از زبان گابریل گارسیا می گوید که اگر علم و دانش نتواند روش های جدیدی ارائه کند که در زندگی تأثیر گذار باشد و آن را ساده تر سازد، به هیچ دردی نمی خورد. ما به دنبال ارائه این روش های جدید هستیم.

از جمله سخنرانان این دوره می توان به پروفسور محمد تقی جغتایی، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسس انجمن علوم اعصاب ایران اشاره کرد. آرش برهمند و دکتر محمدرضا دلیری نیز از داوران این رویداد هستند. مربیانی از جمله امیر وحید رودسری (توسعه دهنده اندروید و iOS)، رضا غیابی (فرصت آفرین و مشاور تجاری)، بهاره فاطمی و علی نادعلیزاده نیز در کنار تیم ها هستند تا آن ها را راهنمایی کنند.

بوتکمپ یا پیش رویداد اولین دوره نورو ویکند در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ و رویداد اصلی نورو ویکند در تاریخ ۴ تا ۶ شهریور ۱۳۹۴در مرکز بین المللی همایش های رازی، کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد. برای ثبت نام در نورو ویکند و اطلاعات بیشتر در مورد آن، به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.neuroweekend.org

منبع:دیجیاتو

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *