جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امکان برقراری تماس صوتی به اسپیکرهای گوگل و آمازون افزوده خواهد شد

امکان برقراری تماس صوتی به اسپیکرهای گوگل و آمازون افزوده خواهد شد

تماس صوتی به اسپیکرهای گوگل و آمازون

دستیار گوگل به کار رفته در اسپیکر گوگل هوم و همچنین دستیار آمازون الکسا مورد استفاده در اسپیکر اکو آمازون، احتمالا به زودی قادر به دریافت و برقراری تماس صوتی خواهند بود. این اطلاعات از قرار معلوم توسط افراد و کاربران آشنا با این موضوع منتشر شده و هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. اگرچه از لحاظ تکنولوژیک، اکنون اسپیکرهای گوگل و آمازون مستعد دریافت این قابلیت هستند، اما نکته اصلی فراهم‌سازی بسترهای لازم برای آن‌ها است.

بر اساس این اطلاعات، تا رسیدن به پایان سال جاری میلادی هر دو اسپیکر ساخت گوگل و آمازون از تماس‌های صوتی پشتیبانی خواهند کرد. به این ترتیب شاهد امکاناتی از قبیل گفتن نام یک کاربر و سپس برقراری تماس خودکار با وی خواهیم بود. اعلام هشدار توسط اسپیکر در زمان دریافت تماس، کار را برای کاربر بسیار راحت می‌کند، اما هنوز معلوم نیست که سازندگان این قابلیت را در محصولات خود جای خواهند داد یا خیر.

هنوز درباره نحوه کار نسخه توسعه‌یافته اسپیکرهای گوگل و آمازون شفاف‌سازی نشده است
در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کار اسپیکرهای گوگل و آمازون برای برقراری تماس صوتی در دسترس نیست. آنها به چه نحوی به شماره تلفن‌های مخاطبین کاربر دسترسی پیدا می‌کنند؟ آیا اسپیکرهای گوگل و آمازون خودشان قادر به گرفتن یک شماره جداگانه هستند؟ ملزومات دسترسی به سرویس‌های اورژانسی از دیگر مواردی است که سرعت توسعه قابلیت برقراری تماس صوتی توسط این دو اسپیکر را کاهش می‌دهد.

در صورت به واقعیت پیوستن این قابلیت در اسپیکرهای گوگل و آمازون ، نگرانی‌هایی از بابت حفظ حریم شخصی بروز خواهد کرد. علاوه بر اینکه احتمالا برخی از قوانین قدیمی اپراتورها سد راه توسعه این ویژگی خواهند شد. بنابراین اگرچه اکنون تکنولوژی لازم برای توسعه این ویژگی وجود دارد، اما برخی از بسترهای مورد نیاز آن هنوز ایجاد نشده و تا عملی‌شدن آن در این محصولات، کمی زمان لازم است.

منبع : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *