جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بالون های اینترنتی آلفابت

به روزرسانی ویژه بالون های اینترنتی آلفابت

گوگل ایکس که یکی از زیرشاخه‌های کمپانی آلفابت به‌حساب می‌آید، از به‌روزرسانی ویژه و بهبود عملکرد بالون‌های اینترنتی خود خبر داده است.

بالون های اینترنتی آلفابت

با ارتقاء عملکرد بالون‌های اینترنتی X، یک گام دیگر به برآورده شدن رؤیای توزیع اینترنت از طریق بالون‌های اینترنتی در نواحی شهری و روستایی نزدیک شده‌ایم. مسئولان ایکس اعلام کرده‌اند پروژه لون (Project Loon) از الگوریتم مسیریابی جدیدی بهره‌مند شده است که امکان حرکت دسته‌ای بالون‌ها را به‌منظور تمرکز بر توزیع اینترنت برای ناحیه‌ای خاص فراهم می‌کند. بد نیست بدانید تا پیش از این، هدف از پروژه لون، توزیع بالون‌ها در سراسر جهان بود. در قالب طرح قدیمی، بالون‌هایی جدید جایگزین بالون‌های قدیمی می‌شدند که به هر دلیلی از دور خارج شده بودند.

در الگوریتم جدید، از تکنولوژی یادگیری ماشینی استفاده شده است تا بالون‌ها در قالب حرکت گروهی هدایت شوند و حتی از اطلاعات مربوط به الگوهای وزش باد و فاکتورهای دیگر هم در مدیریت آن‌ها استفاده شود. با این تفاسیر، بالون‌های پروژه لون را می‌توان به نواحی و مناطقی ارسال کرد که برای چند هفته به اینترنت نیاز دارند.

با وجود بهره‌مندی از این به‌روزرسانی، پروژه یادشده همچنان سال‌ها با بهره‌برداری تجاری فاصله دارد. بخش توسعه بالون‌های اینترنتی تا زمانی که مشخص شود خروجی آن امکان راه‌اندازی کسب و کار موفقی را دارد، در قالب زیرشاخه بخش ایکس به فعالیت خود ادامه خواهد داد. Waymo زیرشاخه فعال آلفابت در حوزه توسعه خودروهای بدون راننده، جدیدترین فارغ‌التحصیل ایکس به‌حساب می‌‌آید که در ماه دسامبر، فعالیت مستقل خود را آغاز کرد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *