جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساینا ،رقیب ایرانی وایبر

امکان تماس صوتی با تمامی خطوط تلفنی با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی ایرانی توسط یک شرکت دانش بنیان فراهم شده است.

ساینا ،ایرانی رقیب وایبر

 با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موبایلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از اپلیکیشن‌های بومی که بتواند با نمونه‌های خارجی این شبکه‌ها رقابت کند را دستور کار قرار داد.

براین اساس هم اکنون بسیاری از شبکه‌های اجتماعی موبایلی توسط شرکت‌های دانش بنیان و کارشناسان فناوری اطلاعات کشورمان تولید و به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند که از لحاظ قابلیت فنی و کاربردی از نمونه‌های خارجی آن، نه تنها چیزی کم نداشته بلکه به دلیل داخلی بودن از نظر امنیتی نیز در درجه بالایی قرار دارند؛ از طرفی استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی به دلیل استفاده کمتر از پهنای باند اینترنت، از نظر سرعت و هزینه دسترسی نیز برای کاربران ایرانی به صرفه‌تر خواهد بود.

یکی از این برنامه‌های کاربردی، اپلیکیشن چت «ساینا» است که علاوه بر قابلیت‌هایی که شبکه اجتماعی موبایلی دارند، امکان تماس به تمامی خطوط تلفنی ثابت و همراه در جهان را دارد.

ساینا ،رقیب ایرانی وایبر

محمد سلیمانی مدیرفنی تیم ساینا گفت، قابلیت‌های این شبکه اجتماعی را تشریح کرد و گفت: شبکه ساینا مانند تمامی شبکه‌های پیام رسان است و این قابلیت را دارد که کارکردهای شبکه اجتماعی پیام‌رسان را به صورت بومی در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه این شبکه اجتماعی دارای سرویس‌های اولیه با کیفیت خوب از جمله سرویس چت است که امکان تبادل پیام دو نفر را فراهم می‌کند اضافه کرد: امکان تبادل پیام گروهی از دیگر ویژگی‌های اولیه این اپلیکیشن است.

سلیمانی افزود: شبکه پیام‌رسان ساینا، علاوه بر داشتن بازار استیکر، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند از استیکرهایی که خودشان طراحی کرده‌اند هم استفاده کنند؛ در همین حال مجموعه‌ای از استیکرهای بومی با رنگ و بوی قومیت‌های مختلف در این برنامه طراحی شده است.

وی دریافت و ارسال فایل صوتی و تصویری و عکس را از دیگر ویژگی‌های این پیام‌رسان موبایلی برشمرد و خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که تماس بین المللی داشته باشید بدون آنکه هزینه‌ای مانند هزینه رومینگ بپردازید.

ساینا ،رقیب ایرانی وایبر3

مدیرفنی تیم ساینا با تاکید براینکه با پیام‌رسان موبایلی ساینا، این امکان وجود دارد که با شماره خودتان در داخل و یا خارج از ایران تماس بگیرید و یک دهم هزینه رومینگ بین الملل را بپردازید اضافه کرد: ساینا به کاربران این امکان را می‌دهد که علاوه بر تماس بین المللی، با تلفن‌های ثابت و شماره‌های مبتنی بر شبکه‌های موبایل تماس بگیرد بدون آنکه نیازی به نصب اپلیکیشن برای مشترک مخاطب وجود داشته باشد؛ این به این معنی است که ساینا امکان تماس با تمامی شبکه‌های مخابراتی در دنیا را فراهم کرده است.

وی گفت: در نسخه آینده این اپلیکیشن، امکان تائید و موافقت کاربر برای عضویت در گروه‌های مختلف چت نیز فراهم می‌شود و با این موضوع، مساله حریم شخصی نیز در این نرم‌افزار رعایت خواهد شد.

سلیمانی تعداد مشترکان این شبکه پیام‌رسان موبایلی را 200 هزار کاربر فعال عنوان کرد و گفت: تاکنون این نرم‌افزار حدود 700 هزاربار از بازارهای اپلیکیشن دانلود شده است و میزان تبادل پیام از طریق این شبکه در دقیقه حدود ده‌ها هزار پیام برآورد می‌شود؛ در همین حال پیش بینی می‌شود که تا 9 ماه آینده شمار مشترکان این شبکه موبایلی به 3 میلیون کاربر برسد.

وی در مورد کیفیت و قدرت ارسال فایل‌ها در شبکه‌های پیام‌رسان که می‌تواند یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی این شبکه‌ها محسوب شود گفت: شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب در دنیا از فناوری ابری و پهنای باند بسیاری استفاده می‌کنند اما متاسفانه در ایران مشکل پهنای باند اینترنت وجود دارد؛ با این وجود به دلیل آنکه تمامی سرورهای شبکه ساینا در دیتاسنترهای ایرانی قرار دارد زمان تبادل اطلاعات از طریق این شبکه به دلیل عبور نکردن از روترهای میانی کوتاه‌تر شده و به همین دلیل زمان آپلود و دانلود فایل‌ها به مراتب کمتر خواهد بود.

 

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید 

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *