جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


Google Photos بدون محدودیت آپلود

یکی از مواردی که در کنفرانس I/O گوگل جلب توجه می‌کرد، سرویس «گوگل فوتوز» (Google Photos) بود. این سرویس به کاربران‌اش امکان آپلود تعداد نامحدودی عکس آن‌هم به‌صورت رایگان می‌دهد؛ هم‌چنین ترفندهای زیادی برای ویرایش تصاویر درنظر گرفته شده است.

Google Photos بدون محدودیت آپلود

 

قرار است گوگل فوتوز با ارایه‌ی امکان آپلود رایگان تعداد نامحدود تصویر، رقیب خود «اپل فوتوز» (Apple Photos) را به ‌چالش بکشد. تصاویری که رزولوشن‌شان‌ بیش‌تر از 16 مگاپیکسل باشد، در گوگل فوتوز تا بیشینه‌ی 16 مگاپیکسل، فشرده می‌شوند. این موضوع برای ویدیوهای با رزولوشن بیش‌ از 1080p هم صادق است؛ اگر رزولوشن ویدیویی که در گوگل فوتوز آپلود می‌کنید از این میزان بیش‌تر باشد، گوگل فوتوز آن را فشرده می‌کند تا به ‌اندازه‌ی استاندارد برسد. زمانی که اپلیکیشن گوگل فوتوز را اجرا می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که تصاویر فشرده‌سازی شوند، یا در اندازه‌ی واقعی ذخیره شوند. البته سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری گوگل و اپل، می‌توانند برای کاربران‌شان فضای اضافه هم فراهم کنند؛ ولی به ازای پرداخت هزینه.

Google Photos بدون محدودیت آپلود2

چیزی که گوگل فوتوز را جذاب‌تر می‌کند، موتور جستجوی هوشمندش است. بعد از آپلود تصاویر می‌توانید آن‌ها را با استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل Isfahan یا House بیابید. تمام عکس‌های شما با تاریخ، کسانی که در آن تصاویر هستند، محل گرفتن عکس و اشیا‌ی داخل‌شان دسته‌بندی خواهند شد. هم‌چنین، اپلیکیشن گوگل فوتوز ابزارهایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان رنگ، نور و دیگر فاکتورهای اثرگذار بر عکس را تغییر داد.
در این اپلیکیشن، ویژگی‌ جدیدی درنظر گرفته شده است‌ که با استفاده از آن می‌توان‌ عکس‌های فرمت Gif ساخت. گوگل فوتوز تمام عکس‌هایی را که در یک بچ باشند پشت هم قرار داده و آن‌ها را به یک فایل GIF تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار زمانی که تولید فایل GIF تمام شود، به کاربر اعلان می‌فرستد.
منبع:Forbes

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *