جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تعطیلی پروژه Google Code

شرکت گوگل اعلام کرد پروژه متن‌باز Google Code که در زمینه خدمات میزانی و انتقال پروژه‌ها به فضای GitHub فعالیت می‌کند را تعطیل خواهد کرد.

تعطیلی پروژه Google Code

سرویس Google Code در سال ۲۰۰۶ میلادی راه‌اندازی شد، اما از تاریخ ۱۲ مارس به بعد ایجاد پروژه‌های جدید در آن متوقف شده است.

گوگل توضیح داد که تا تاریخ ۲۴ آگوست در سایت مربوطه فقط قابلیت خواندن کدها وجود دارد و از ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶ این سرویس میزبانی به طور کامل تعطیل می‌شود.

«کریس دی‌بونا» مدیر خدمات متن‌باز گوگل در وبلاگ رسمی این شرکت نوشت: «زمانی که ما پروژه خدمات میزبانی Google Code را در سال ۲۰۰۶ آغاز کردیم، دنیای پروژه‌های میزبانی در جهان بسیار محدود بود».

او در ادامه این مطلب نوشت: «ما از همان ابتدا در مورد میزان اطمینان به این سرویس و رکود بازار جهانی نگران بودیم. بنابراین به سازمان‌های مختلف امکان دادیم از بین خدمات متن‌باز مختلف گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. از آن زمان شرایط این خدمات تغییر کرد و سازمان‌ها موفق شدند سرویس‌های خود را مبتنی بر فضای GitHub یا Bitbucket در اختیار بگیرند.»

دی‌بونا توضیح داد که برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار انتقال فعالیت‌ها از Google Code کار دشواری نیست و باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

شرکت گوگل با انجام بررسی‌های گسترده به این نتیجه رسیده است که ادامه فعالیت Google Code لزومی ندارد و قابلیت‌های بهتر برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار موجود است.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *