جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درباره نمایشگاه CES 2015

کمتر از چند روز تا آغاز نمایشگاه CES باقی مانده است؛ یک فستیوال تکنولوژی که در آن گجت‌های متنوعی رونمایی شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. این نمایشگاه برای تولیدکنندگان محلی مناسب برای نمایش محصولات و گجت‌های خلاقانه و متنوع‌شان است. این نمایشگاه برای کمپانی‌ها و صنایع، محلی مناسب برای بازدید از تکنولوژی‌های مختلف و عقد قراردادهای تجاری است و برای خبرنگاران هم، فرصتی است تا ببینند چه محصولاتی قرار است وارد بازار شوند. CES چکیده‌ای است از آن چه در سال جدید مشاهده خواهیم کرد.

درباره نمایشگاه CES 2015

 

همه محصولاتی که در CES دیده می‌شوند خوب نیستند!
این نمایشگاه واقعا بزرگ است، بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید. CES بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی در دنیا است که در آن ۳۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ در فضایی به مساحت دو میلیون فوت مربع در لاس وگاس حضور دارند. تصور کنید در فضایی به بزرگی ۳۵ زمین فوتبال گجت‌ها و محصولات الکترونیک مختلف وجود داشته باشند! انجمن محصولات الکترونیک که CES را برگزار می‌کند، گفته که بر اساس آنچه در سال گذشته شاهد بودیم، انتظار می‌رود بین ۱۵۰٫۰۰۰ تا ۱۶۰٫۰۰۰ فرد حرفه‌ای در زمینه صنعت و تجارت از این نمایشگاه بازدید کنند.

در این نمایشگاه طیف متنوعی از گجت‌ها و محصولات الکترونیک را خواهید دید؛ اما امسال احتمالا محصولاتی مانند پهپادها، گجت‌های پوشیدنی، خانه هوشمند و تکنولوژی خودرو حرف اول را در این نمایشگاه خواهند زد. اما واقعیت این است که در چنین فضای بزرگی، همه محصولاتی که می‌بینید خوب و کاربردی نیستند و CES پر است از محصولات و خدمات بی‌کیفیت و نه چندان کاربردی که هر ساله آنها را می‌بینیم ولی هیچ‌گاه به جایی نمی‌رسند. کاش یک عینک هوشمند یا یک اپلیکیشن برای این وجود داشت تا کاربر فقط بتواند به غرفه‌هایی سر بزند که ارزش بازدید را دارند.

CES نمایشگاه بزرگی است، اما لزوما اتفاق بزرگی در آن رخ نمی‌دهد
شاید زمانی CES پر بود از خبرهای متنوع از رونمایی محصولات جدید و برتر که این نمایشگاه را به یک مراسم مهم برای خبرنگاران و کاربران تبدیل می‌کرد تا بتوانند با پرچمداران جدید موبایل، لپ‌تاپ، تبلت، دوربین و… آشنا شوند، اما شرایط به مرور زمان تغییر کرده است! دوره معرفی پرچمداران کوتاه‌تر شده و از طرفی کمپانی‌های بزرگ، مثل اپل، سامسونگ، گوگل، لنوو، موتورولا، مایکروسافت و ال‌جی برای معرفی محصولات مهم‌شان مراسمی اختصاصی در طول سال برگزار می کنند و کمتر در خلال برگزاری نمایشگاه‌ها شاهد رونمایی از محصولات پرچمد ار هستیم.

درباره نمایشگاه CES 2015

همین موضوع باعث شده تا اهمیت نمایشگاه‌هایی چون CES نسبت به گذشته کمتر شود. انجمن محصولات الکترونیک می‌گوید که نمایشگاه سال گذشته در زمینه ارائه محصولات خلاقانه رکورد زد، اما مشخص نیست که معیار آنها برای چنینی ادعایی دقیقا چیست؟

با این حال، CES هنوز جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که باعث می‌شود تا کمپانی‌های مختلف در یک گردهمایی حضور پیدا کنند و همچنان محصولات بسیاری در آن رونمایی می‌شوند. در این میان کمپانی‌های کوچک نیز فرصتی برای نمایش محصولات جدید و خلاقانه‌شان پیدا می‌کنند.

با وجود این که اپل در CES شرکت نمی‌کند، بسیاری درباره اپل صحبت می‌کنند

اپل در CES حضور نداشته و ندارد، با این حال این کمپانی طی سال‌ها، توانسته کاری کند که با وجود عدم حضور در نمایشگاه، توجه بسیاری را به خود جلب کند. مثلا در خلال برگزاری CES 2007، کاپرتینویی‌ها در مک‌وورلد آیفون را معرفی کردند. یا همزمان با CES 2011 وال‌استریت ژورنال گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این که بالاخره آیفون با شبکه مخابراتی ورایزون عرضه می‌شود. یک سال بعد، باز هم همزمان با CES، وبلاگ‌های مرتبط با اپل مرتبا گزارش می‌دادند که تلویزیون اپل وجود دارد و به زودی ارائه خواهد شد!

درباره نمایشگاه CES 2015

امسال هم احتمالا اپل واچ بحث داغ اپلی در هنگام برگزاری نمایشگاه CES خواهد بود، چرا که رقبای این کمپانی محصولات پوشیدنی خود را به این نمایشگاه خواهند آورد و در بسیاری از رسانه‌ها، این محصولات با اپل واچ مقایسه خواهند شد. از طرفی بسیاری از تولیدکنندگان سخت‌افزار محصولاتی سازگار با پلتفرم‌های جدید اپل، مثل HomeKit، Heathkitm و CarPlay ارائه خواهند کرد.

شاید CES امسال، نوبت موج‌سازی خودروسازها باشد!

بسیاری معتقدند که علاقه آمریکایی‌ها، به خصوص جوانان به خودرو در حال کاهش است، اما در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۴۶ میلیون خودرو در ایالات متحده ثبت شدند. طی سال‌های گذشته خودروساز‌ها علاقه روزافزونی به CES پیدا کرده‌اند تا بتوانند فناوری‌های جدید مورد استفاده در محصولات خود را، مثل «خودروهای متصل» و «خودروهای بدون راننده» را به نمایش بگذارند.

درباره نمایشگاه CES 2015-2

CES 2015 هم استثنا نیست. حداقل ۱۰ کمپانی بزرگ تولیدکننده اتومبیل در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که نسبت به سال گذشته بیشتر هستند. در بین آنها می‌توان به آئودی، BMW، تویوتا، جنرال موتورز، مرسدس بنز و فورد اشاره کرد. حتی دو کمپانی بنز و فورد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، مراسمی اختصاصی هم برگزار خواهند کرد و این بدان معنا است که در CES امسال، شاهد خودروهای بدون راننده بسیاری خواهیم بود. فراموش نکنید که تویوتا هم با تکنولوژی سلول سوختی خود در کانون توجهات قرار خواهد گرفت.

سازندگان تلویزیون، تلاش می‌کنند تا محصولات جدیدشان را به فروش برسانند

تلویزیون‌های خمیده، تلویزیون‌های سه‌بعدی، 4K ،OLED، تکنولوژی کوانتوم-دات! همه اینها جذاب به نظر می‌رسند. اگر سری به غرفه‌های سامسونگ، ال‌جی و پاناسونیک بزنید، بازدیدکنندگان فراوانی را خواهید دید که به نمایشگرهای بزرگ که تصاویری زیبا در آنها پخش می‌شود، خیره شده‌اند.

درباره نمایشگاه CES 2015

اما پیش از آن که تحت تاثیر این تلویزیون‌های زیبا قرار بگیرید، کمی منطقی فکر کنید! بسیاری از تلویزیون‌هایی که خواهید دید، برای مصرف‌کننده عادی بیش از حد بزرگ و گران قیمت هستند. برخی از آنها در واقع طرح‌هایی مفهومی هستند که شاید هیچ‌گاه وارد بازار نشوند. مابقی نیز تا سه‌ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار نخواهند شد! تلویزیون‌های 4K هم هنوز مثل اسب شاخدار هستند و نه تنها این محصولات قیمت بالایی دارند، بلکه محتوای 4K برای انها هم محدود است، مگر این که فیلم یا سریالی را تماشا کنید که با رزولوشن 4K ضبط شده است، در غیر این صورت هر چه می‌بینید، همان 1080p است که پیکسل‌های آن تکثیر شده تا تصویر با مقیاس 4K سازگار شود. اگر هم بخواهید ویدیوی 4K را استریم کنید، بهتر است قبل از ان نگاهی به وضعیت پهنای باند خود بیاندازید!

واقعیت تلخ این است که فروش جهانی تلویزیون در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. احتمالا در سال جدید، این وضعیت تغییر خواهد کرد، چرا که قیمت نمایشگرهای 4K به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع:زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *