جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قیمت بیت کوین از مرز ۲۰۰۰ دلار گذشت

قیمت بیت‌کوین پس از مدت‌ها افزایش یافت و از مرز دو هزار دلار عبور کرد.

 بیت کوین

قیمت بیت‌کوین پس از مدت‌ها انتظار از مرز دو هزار دلار گذشت. حداکثر قیمت این پول دیجیتال تاکنون، ۲۰۱۴ دلار بوده است. بسیاری از فعالان حوزه مدت‌ها انتظار کشیدند تا قیمت بیت‌کوین به این حد برسد. روز جمعه قیمت بیت‌کوین از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرد و در نتیجه انتظارات بالاتر رفت و در نهایت روز شنبه، بیت‌کوین توانست به رکورد دو هزار دلار دست یابد.

گرچه این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای جامعه پول رمز‌نگاری‌شده باشد، اما پیامدهای آن چه می‌تواند باشد؟ کارشناسان در این مورد نظرهای متفاوتی دارند. وینی لینگهام، یکی از کارشناسان این حوزه، روند افزایش قیمت بیت‌کوین را هیجان‌انگیز می‌داند؛ اما معتقد است که اثر آن بر کل جامعه پول رمزنگاری‌شده، مضر خواهد بود. مالکوم مک‌لود، کارشناس دیگر حوزه‌ی پول رمزنگاری شده، تقریبا با لینگهام هم‌عقیده است و اعتقاد دارد که قیمت بیت‌کوین بیش از حد بالا رفته است و این قیمت در حال حاضر پشتوانه ندارد. او می‌گوید این قیمت به ضرر اکوسیستم پول رمز‌نگاری‌شده خواهد بود. الکساندرو کلورادو، از بیت‌کوین مکزیک، با این دو کارشناس مخالف است. او معتقد است که گرچه هنوز بیت‌کوین به اندازه کافی وجود ندارد؛ اما رسیدن به این مرز قیمتی، مزیت‌های خودش را دارد و باعث می‌شود که پول بیشتری به اکوسیستم وارد شود.

بسیاری از کارشناسان رسیدن به این حد قیمت را نشان از سرنوشت بد بیت‌کوین در سال‌های آینده می‌دانند. این کارشناسان معتقدند که این یک حباب قیمت است و در سال ۲۰۱۹ خواهد ترکید. اما بسیاری دیگر خوش‌بین هستند. الکساندرو کلورادو می‌گوید:

حباب با رشد واقعی متفاوت است. سایر شرکت‌ها میلیاردها دلار در ماه گردش مالی دارند؛ چرا پول رمز‌نگاری‌شده نباید چنین باشد؟ بسیاری از افراد این نوع پول را نمی‌شناسند یا به آن اعتماد نمی‌کنند؛ اما این موضوع نباید باعث شود که ما رشد نکنیم.
وینی لینگهام این رشد قیمت را یک حباب می‌داند و می‌گوید: «سال ۲۰۱۱ هشدارهایی مشابه داده شد و این حباب در سال ۲۰۱۳ ترکید.»

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *