جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کلاهبرداریهای فیسبوکی

رویدادهای بزرگ و کوچک اجتماعی یکی از سریع ترین و آسان ترین راه های فریب کاربران اینترنت برای کلاهبرداری از آن هاست. در عین حال، کاربران “فیس بوک” قربانیان اصلی این نوع حملات مبتنی بر مهندسی اجتماعی هستند.

کلاهبرداریهای فیسبوکی
اخیراً تعداد این نوع خاص از حملات که توسط “کاربر نماهای فیس بوکی” سازمان دهی می شوند، افزایش چشمگیری داشته است.
اغلب این حملات، یک رویداد واقعی یا غیر واقعی را دستمایه انتشار لینک های آلوده و یا هدایت کاربران به وب سایت های حاوی بدافزار می کنند. در طول ماه گذشته میلادی، اطلاعیه یک شرکت مشهور پوشاک، مبنی بر اختصاص کوپن های 500 یورویی خرید به علاقمندان صفحه فیس بوک آن و قرعه کشی یک نماینده محلی شرکت اپل برای هدیه 136 دستگاه iPhone 6، آن هم در فیس بوک منجر به انتشار لینک های آلوده و ترتیب حملات گسترده کامپیوتری به کاربران این شبکه بزرگ اجتماعی شده است.

• اما چگونه شما قربانی رویدادهای فیس بوکی مخرب می شوید؟
1- در ابتدا شما یک دعوتنامه برای مشارکت در یک رویداد فیس بوکی دریافت می کنید.
2- این رویداد توجه شما را جلب کرده، پس آن را برای تمامی دوستان و کاربرهایی که می شناسید می فرستید.
3- در عین حال شروع می کنید به مشارکت فعال در آن رویداد اجتماعی و تا آنجا پیش می روید که اطلاعات شخصی تان مانند شماره تلفن همراه و یا حتی اطلاعات محرمانه دیگر را در اختیار مجریان رویداد که همان خرابکاران اینترنتی هستند، قرار می دهید.
4- در خوش بینانه ترین حالت، سوء استفاده از اطلاعاتی که خود شما در اختیار خرابکارها گذاشته اید آغاز می شود. کمترین آن ها اشتراک شماره تلفن شما به یک سرویس ارسال پیام های متنی با ارزش افزوده است که می تواند برایتان هزینه بر باشد.
شرکت پاندا سکیوریتی به تمامی کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرده که ابتدا قبل از مشارکت فعال در رویداد های اینترنتی، حتماً از اصالت وجود آن رویداد اطمینان پیدا کنند و همچنین در مراحل بعدی از ارسال اطلاعات شخصی در صفحه های عمومی خودداری نمایند.
توجه مهم این که تمامی کاربران اینترنت، صرف نظر از نوع سیستم عامل و مرورگر مورد استفاده خود در برابر این حملات آسیب پذیر می باشند، زیرا این تهدیدها صد در صد بر مبنای اینترنت عمل می کنند و مبتنی بر برنامه یا سیستم عامل خاصی نیستند.

منبع:آیتی آنالیز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *