جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی مخصوص آتش نشانی ارائه شد!

روبات کرم حرارتی: این روبات می‏تواند از پله‏ها بالا رود و در داخل اتاق‏ها حرکت کند و اقدام به اطفای حریق کند. این روبات با کنترل از راه دور قابل هدایت است.

 

گجت اتش نشانی

 

 

جت‏پک: یکی از فناوری‏های امروز در دنیا که برای اطفای حریق در ساختمان‏های بلند استفاده می‏شود، جت‏پک ها هستند. امارات یکی از کشورهایی است که به تازگی قراردادی برای خرید 20 جت‏پک و دو شبیه‏ساز برای آموزش آتش‏نشان‏های خود خریداری کرده است. این جت‏پک‏ها قابلیت پرواز تا ارتفاع سه هزار پایی را دارند و با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت حرکت می‏کنند. قیمت هر واحد جت‏پک حدودا 150هزار دلار است.

آبپاش توربینی: این آبپاش قدرتمند که 310هزار دلار قیمت دارد آب را به‌صورت پودری تا فاصله 60 متری و به‌صورت مستقیم تا بیش از 90متر می‏پاشد و در استرالیا، آلمان و ولز مورد استفاده قرار می‏گیرد.

فایر آکس: این روبات چرخ‏دار تقریبا یک پکیج کامل است که تانکر آب را نیز با خود حمل می‏کند و قدرت خیره‏کننده در پاشیدن آب دارد و می‏تواند به صورت مستقیم به‌وسیله کاربر یا با برنامه از پیش طراحی شده عملیات خود را انجام دهد.

اسکلت خارجی: یکی از دغدغه‏های آتش‏نشان‏ها سنگینی تجهیزات و وسایلی است که در عملیات‏های مختلف باید با خود حمل کنند. یک آتش‏نشان در حالت معمول تجهیزاتی به وزن 23 کیلوگرم را با خود حمل می‏کند ولی در بعضی موارد وزن این تجهیزات به 50 کیلوگرم نیز می‏رسد. در این موارد استفاده از اسکلت خارجی یکی از بهترین گزینه‏های موجود محسوب می‏شود. این اسکلت‏ها وزن تجهیزات اضافی را تا حد زیادی تحمل می‏کنند و علاوه بر این آزادی عمل بیشتری به آتش‏نشان‏ها می‏دهد. یک آتش‏نشان با اسکلت خارجی می‏تواند بیش از 95 کیلوگرم بار را به راحتی با خود حمل کند.

ماسک هوشمند: فناوری هوشمند راه خود را در آتش‏نشانی نیز باز کرده است. کار در شرایطی که تنفس تقریبا غیرممکن است یکی از بخش‏های عادی آتش‏نشانی محسوب می‏شود. امروزه ماسک‏های هوشمندی طراحی شده است که به دوربین‏های حرارتی مجهز هستند و آتش‏نشان‏ها می‏توانند با استفاده از این ماسک‏ها علاوه بر تنفس راحت، منبع حرارت را به راحتی پیدا و به سرعت اطفای حریق کنند.

روبات‏های چینی: در مانوری که چینی‏ها با استفاده از روبات‏های آتش‏نشان اجرا کردند قابلیت‏های جالبی از این روبات‏ها به نمایش درآمد. این روبات‏ها همگی با استفاده از دوربین هدایت می‏شوند و هر کدام یک شلنگ بلند متصل به تانکر دارند. مهمترین ویژگی این روبات‏ها وزن پایین، قدرت خیره‏کننده آنها در پاشیدن آب و کم بودن زمان مورد نیاز برای اطفای حریق است

 

 

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *