جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سراشیبی ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند در سراشیبی سقوط و مرگ هستند. هرچند فریبندگی و جذابیت ساعت های هوشمند بر کسی پوشیده نیست، اما آمار و نمودارها بیانگر آن است که تمایل به خرید و استفاده از این کالای سحرانگیز رو به افول است.

%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%85%d9%86%d8%af1

بسیاری از خریداران اپل واچ (Apple Watch) پس از خرید این برند از ساعت هوشمند، دچار پشیمانی شدند. انتظاراتی که آنها از ساعت هوشمند داشتند بسیار فراتر از کارایی این گونه از ساعت‌هاست و لذا در زمان دریافت این محصول و استفاده از آن به‌ شدت دچار پشیمانی می‌شوند.

از سوی دیگر کار کردن با برخی از آنها مشکل بوده و این خود منجر به بی‌میلی مضاعف خریداران می‌شود، هر چند نمی‌توان منکر برخی از ویژگی‌های برتر فناورانه مختص به این ساعت‌ها شد؛ به طور مثال می‌توان به باتری اپل واچ اشاره کرد که به مدت 24 ساعت دوام می‌آورد، اما با این وجود مشتریانی که مبادرت به خرید اسمارت واچ می‌کنند، به تدریج متوجه می‌شوند که استفاده از گوشی هوشمند بسیار راحت‌تر از این دیوایس خواهد بود.

آمارها نشان‌دهنده صحت و صداقت مطالب فوق است. در واقع آمارها نشان می‌دهند که با نزدیک شدن به اواخر سال 2016 همچنان شاهد افت تمایل بازار به خرید این محصول هستیم. هر چند همچنان بسیاری از مشتریان سبک‌سر مبادرت به خرید ساعت هوشمند می‌کنند، اما نمودارهای کلی نشان می‌دهد که هیجان برای خرید این محصول به شدت افت کرده است.

ساعت های هوشمند در سراشیبی سقوط هستند؟

یکی از شرکت های مشهور در زمینه تحلیل بازار موسوم به IDC به این نتیجه رسیده است که از سال 2012 شاهد ارتقا و رشد فروش ساعت‌های هوشمند در بازار بوده‌ایم. هر چند این شرکت از قبل پیش‌ بینی کرده بوده که در سال 2016 شاهد اوج‌گیری فروش ساعت هوشمند در بازار خواهیم بود، اما این اتفاق رخ نداد و آمارها خلاف آن را ثابت کرده است؛ آمارها نشان داد ساعت های هوشمند در مسیر احتضار هستند.

به طور مثال گل سر‌سبد اسمارت واچ‌ها که اپل واچ است، افت فروش 71 درصدی نسبت به سال پیش را شاهد بوده است و در قیاس به کلیه سال‌های قبل، تنزل فروش 51 درصدی داشته است.

به یقین تصمیم شرکت پبل (Pebble) برای واگذاری همه دارایی‌هایش به یک شرکت دیگر و منصرف شدن از ساخت ساعت های هوشمند، ناشی از همین واقعیت بوده است؛ این شرکت دیگر هرگز مبادرت به تولید ساعت های هوشمند نخواهد کرد.

شاید حتی برطرف کردن بزرگترین مشکلات اسمارت واچ‌ها و برآورده کردن توقعات بازار دیگر کمکی به حیات مجدد ساعت‌های هوشمند نکند. از سوی دیگر هرچند ساعت های هوشمند کارایی‌های بسیار متنوعی دارند، اما مشکل اصلی آنجاست که هر کاری که آنها انجام می‌دهند را می‌توان به راحتی با گوشی هوشمند خود انجام داد. این در حالی است که باید همواره نگران شارژ این ساعت‌ها بوده و حضور آنها را بر روی مچ خود تحمل کنید.

تمامی این عوامل دست به دست هم می‌دهند که پیش‌بینی آینده این دیوایس محقق شود؛ اینکه ساعت های هوشمند در سراشیبی سقوط هستند و زمان مرگ آنها نزدیک است.

 

منبع : gizmodo

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *