جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


برنامه ای برای افراد کور رنگ

اپلیکیشن Color Binoculars که به تازگی در اپ استور عرضه شده است، می‌تواند دنیا را برای سه گروه شایع از افرادی که دچار کور رنگی هستند، رنگی کند. این اولین اپلیکیشنی نیست که به افراد کور رنگ امکان می‌دهد طیف رنگی وسیع‌تری را ببینند، اما Color Binoculars توسط دو مهندس نرم افزار مایکروسافت طراحی شده که یکی از آنها دچار کور رنگی است و استفاده از راهکار فیلتر مستقیم آن بسیار ساده است.

برنامه ای برای افراد کور رنگ

این اپلیکیشن می‌تواند با استفاده از دوربین آیفون، رنگ‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که تشخیص آنها برای افراد کور رنگ ساده‌تر شود.

این مهندس نرم افزار مایکروسافت که Tom Overton و Tingting Zhu نام دارند در هاکاتون 2015 مایکروسافت تلاش برای توسعه Color Binoculars را آغاز کردند و آن را در برنامه Garage مایکروسافت به اتمام رساندند، برنامه‌ای که به عمومی شدن اپلیکیشن‌های تجربی کمک می‌کند. Tom Overton دچار کور رنگی است به این ترتیب اون علاوه بر اینکه توسعه دهنده این برنامه بوده، آزمایش کننده اصلی آن نیز بوده است.

برنامه ای برای افراد کور رنگ1

Overton در وبلاگ مایکروسافت درباره این اپلیکیشن این طور نوشته است: “این اپلیکیشن به افرادی که دچار کور رنگی هستند کمک می‌کند تا ترکیب‌های رنگی را از یکدیگر تشخیص دهند که در حالت عادی تفکیک این رنگ‌ها برای آنها دشوار است. برای مثال از آنجایی که من برای تشخیص بین رنگ‌های قرمز و سبز دچار مشکل می‌شوم، اپلیکیشن ما نقش قرمز را روشن‌تر و رنگ سبز را تیره‌تر را می‌کند به این ترتیب تشخیص این دو راحت تر می‌‌شود. این برنامه ترکیب‌های رنگی پیچیده مانند سبز و قرمز را با ترکیب‌های رنگی قابل تشخیص‌تر مانند صورتی و سبز تعویض می‌کند.

منبع تک شان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *