جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هنر عکاسی با اسکنر

ملیندا هارست فری، عکاسی است که برای گرفتن عکس از طبیعت روش جالبی دارد و با همین روش خلاقانه، تصاویر حیرت‌انگیزی از دنیای زیرزمین گرفته است. به عقیده او، سطح زمین یک محدوده و مرز نیست؛ بلکه دروازه‌ای است به روی خانه‌ها، محل نگهداری نوزادان، مسیرهای رفت‌وآمد و گورستان‌ها.

هنر عکاسی با اسکنر


در عکس‌هایی که او گرفته است، می‌توان هم‌زمان دنیای بالای سطح زمین و زیر زمین را مشاهده کرده و زندگی‌ای را که در این دو دنیا جریان دارد، به‌خوبی درک کرد. او این عکس‌ها را نه با دوربین عکاسی، بلکه با اسکنر می‌گیرد و یکی از دلایل مهمی که از اسکنر استفاده می‌کند، رزولوشن بسیار بالایی است که اسکنر در مقایسه با دوربین‌های عکاسی ارائه می‌دهد. وی در این باره می‌گوید: «اسکنر جزئیاتی را فراهم می‌کند که من با استفاده از لنز و دوربین هرگز به آن‌ها نمی‌رسیدم.» از سوی دیگر، برای گرفتن عکس از چنین سوژه‌هایی در این موقعیت، عمق میدان بسیار محدود بوده و استفاده از اسکنر گزینه مناسبی برای ثبت آن‌ها است.

او پیش از تهیه این تصاویر، فضای کلی صحنه مدنظرش را در ذهن می‌سازد و اینکه چه جاندارانی قرار است در قاب حضور داشته باشند و ترکیب‌بندی چطور باشد را طراحی می‌کند. پس از اسکن، بر اساس صحنه‌ای که قرار است ساخته شود، حشرات و جانداران دیگر را به تصاویر اضافه می‌کند. پس از انتخاب محل مناسب، حفره‌ای به ابعاد تقریبی 30×5 اینچ و به عمق هشت تا 10 اینچ حفر می‌کند و اسکنر را عمودی داخل حفره قرار می‌دهد. در طول فرایند گرفتن اسکن، لازم است که اسکنر بیش از چهار دقیقه، کاملاً در جای خود درون حفره ثابت باشد؛ در غیر این صورت ایراداتی در تصویر نهایی ایجاد می‌شود که حذف آن‌ها ساعت‌ها زمان خواهد برد. معمولاً برای هر صحنه 15 تا 30 اسکن گرفته می‌شود. فری می‌گوید: «برای تهیه اسکن‌ها زمان زیادی انتظار می‌کشم که من را یاد دورانی می‌اندازد که در تاریکخانه، عکس ظاهر می‌کردم.» این اسکن‌ها پس‌زمینه تصویر نهایی هستند. او عکس‌هایی را که با استفاده از دوربین عکاسی از جانداران تهیه کرده است، با این پس‌زمینه از دنیای زیر خاک ترکیب می‌کند و نتیجه، نوعی بازسازی دنیای زیرزمینی است. او آثارش را در حقیقت نوعی «تصویرسازی و روایت» می‌داند و معتقد است مردم می‌خواهند بدانند زیر زمین چه خبر است. وی با کنار هم قرار دادن عناصر، سعی در بازآفرینی دنیای زیر زمین دارد. از طرح اولیه تا دستیابی به فایل نهایی حدود 20 تا 30 ساعت زمان صرف می‌شود.

شرح عکس : عکسی که با یک اسکنر گرفته شده است. هر چند این نما ترکیبی از تصویر اسکنر و عکس‌های دیگر است، اما بازنمایی جذابی از دنیای زیر زمین عرضه کرده است.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *