جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سرنوشت اکانت های اوباما

وقتی در ژانویه 2017 اوباما کاخ سفید را برای همیشه ترک کند نه تنها بسیاری از دارایی‌ها و اقلام فیزیکی را که مربوط به ریاست جمهوری آمریکاست را به جانشین‌اش خواهد سپرد. این دارایی‌ها متعلق به جایگاه ریاست جمهوری است و نه شخص رییس جمهور مانند وسایل اتاق مشهور رییس جمهور. اما به جز اقلام فیزیکی او باید دارای‌های  دیجیتالی خود را نیز به جانشین‌اش واگذار کند و این شاید یکی از تازه‌ترین مدل انتقال دارایی‌ها بین روسای جمهور است.

سرنوشت اکانت های اوباما

اوباما را نخستین رییس جمهور این کشور می‌دانند که از که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده است. در مطلبی که در وبلاگی در سایت کاخ سفید منتشر شده موضوعات مربوط به این انتقالها به دقت مورد بحث قرار گرفته است. اوباما نخستین رییس جمهوری بود که در دوران ریاست جمهوری یک اکانت در توییتر ساخت (‌علاوه بر اکانت های رسمی رییس جمهور و کاخ سفید ) ، او همچنین اولین رییس جمهوری است که اکانت  اسنپ چت را به راه انداخت، اولین در استفاده از Facebook Live و …

 

حالا محتوای این اکانتها به کجا می‌رود؟ اکانتهای رسمی وغیر رسمی او چه وضعیتی می‌یابند؟ آیا مثلا اکانت مشهور @POTUS به کلینتون یا ترامپ خواهد رسید؟

موضوع  این استکه در پایان هر دوره ریاست جمهوری تمامی محتوای دیجیتالی مربوط به یک دوره به آرشیو ملی منتقل و در ‌آنجا نگهداری می‌شود. در دوره‌های گذشته ریاست جمهوری هم چنین چیزی بوده مثلا فاکس‌ها یا دست‌نوشته‌های روسای جمهور قبلی هم در پایان دوره به آرشیو ملی رفته است. حالا این موضوع شامل توییت‌های اوباما و حتی پست‌های اسنپ چت او هم خواهد شد. اما این توییت‌ها نه به شکل پرینت شده بلکه به همان صورت دیجیتالی باید نگهداری شوند به همین دلیل حالا تمامی توییت‌های @POTUS به اکانت جدید @POTUS44 منتقل می‌شود. این اکانت در اختیار آرشیو ملی قرار می‌گیرد. همین اتفاق در مورد اینستاگرام و فیس‌بوک هم انجام خواهد شد.

البته اعضای دفتر اوباما میخواهند تمام محتوای توییت‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی اوباما را در پایان دوره برای دانلود عمومی آماده کنند تا هر کس که خواست همه آنها را با هم در اختیار داشته باشد.

اما خود اکانتها چطور؟ این اکانتها ( مانند اکانت @POTUS  ) به طور کلی پست‌ها را حذف کرده و آن را خالی می‌کنند تا با محتوا و پست‌های رییس جمهور جدید تداخلی ایجاد نشود و رییس جمهور جدید نیز اکانت‌هایی خالی و تازه را تحویل بگیرد. بنابراین اکانت @POTUS به رییس جمهور بعدی خواهد رسید.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *