جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نمایشگر خمیده در آیفون پلاس بعدی

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد در دهمین سالگرد رونمایی از آیفون‌هایش کلکسیونی از نوآوری‌های جدید را به معرض دید عموم قرار دهد. بنا به تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، احتمالا آیفون پلاس بعدی اپل به صفحه نمایشی از نوع OLED با دو لبه خمیده مجهز می‌شود. با ما باشید تا نگاهی دقیق‌تر به جزئیات این موضوع داشته باشیم.

نمایشگر خمیده در آیفون پلاس بعدی

آیفون‌های اپل محصولات فوق‌العاده‌ای هستند اما به واقع مدت‌هاست که شاهد ارائه هیچ تغییر اساسی در طراحی این محصولات نیستیم. عدم ایجاد نوآوری یا ارائه سبک طراحی جدید در آیفون‌های اپل، چند وقتی است که به شدت از سوی منتقدان این شرکت مورد هدف قرار داده شده است. بدون تردید این ادعا صحیح است و اپل تقریبا چند سالی می‌شود که از نظر سبک طراحی و ظاهر در آیفون‌هایش تغییر عمده‌ای را ارائه نکرده است.

حال و بنا به تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا سال آینده و در دهمین سال رونمایی از سری محصولات آیفون، اپل قصد دارد که کلکسیونی از نوآوری‌ و سبک طراحی جدید را در معرض دید کاربران قرار دهد. به بیان دیگر احتمالا آیفون بعدی اپل از نظر سبک طراحی و ظاهر نسبت به آیفون‌های کنونی این شرکت کاملا متفاوت و نوآورانه‌تر طراحی می‌شود.

ظاهرا اپل برای معرفی آیفونی با ظاهر و سبک طراحی متفاوت سعی داشته تا ده ساله شدن این سری از محصولاتش صبر کند. پیش از این هم شایعاتی در رابطه با این استراتژی اپل شنیده بودیم، اما با این حال صحت این موضوع هنوز به طور رسمی از سوی خود این کمپانی تایید نشده است. در این میان به نظر شما آیفون‌های بعدی اپل شامل چه تغیرات و نوآوری می‌شوند؟

چند روز پیش آقای تای جنگ وو (Tai Jeng-wu) مدیرعامل شرکت ژاپنی شارپ (Sharp) رسما اعلام کرد که برای آیفون‌های بعدی اپل صفحه نمایش OLED تولید می‌کند. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله “شرکت شارپ برای آیفون 8 نمایشگر OLED تولید می‌کند” مطالعه کنید. بنابراین اولین تغییر دهمین سری از آیفون‌های اپل می‌تواند مربوط به تجهیز آیفون‌ها به صفحه نمایش OLED باشد، اما تمام داستان در این موضوع خلاصه نمی‌شود!

نمایشگر خمیده در آیفون پلاس بعدی2

طبق گزارشی که از سوی سایت گیزمودو منتشر شده، آیفون پلاس بعدی اپل به صفحه نمایشی با دو لبه خمیده نظیر آنچه که در سری پرچمداران سامسونگ دیده‌اید، مجهز می‌شود. بدون تردید این سبک از طراحی آیفون می‌تواند برای طرفداران شرکت اپل بسیار جالب توجه باشد اما در سمت مقابل بی‌شک خشم طرفداران محصولات اندرویدی را بر می‌انگیزد چرا که به عقیده آن‌ها اگر اپل آیفون‌هایش را به نمایشگری با لبه خمیده مجهز کند، در واقع کپی‌برداری از نوآوری سامسونگ و محصولات اندرویدی داشته است!

بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که اگر اپل آیفون‌های آینده خود را به نمایشگر OLED و با لبه خمیده مجهز کند، گامی رو به جلو و فراتر از آنچه که هم اکنون در محصولات اندرویدی شاهد آن هستیم هم بر می‌دارد. شاید اپل در نحوه عملکرد یا کارایی‌های لبه خمیده آیفون خود تغییراتی ایجاد کند و بی‌شک برای این موضوع برنامه‌ریزی دارد. علاوه بر این شایعات و خبرهای دیگری هم در رابطه با نوآوری‌های جدید آیفون‌های بعدی اپل منتشر شده است.

طبق اطلاعات غیررسمی ارائه شده، این احتمال وجود دارد که پنل جلویی آیفون‌های بعدی اپل به کلی توسط صفحه نمایش آن پوشانده شود. این موضوع به آن معنا است که نسبت نمایشگر به بدنه آیفون بعدی اپل نزدیک به 100 درصد خواهد بود که این امر یک نوآوری کاملا جدید محسوب می‌شود. همچنین گفته شده که این نمایشگر قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر را هم خواهد داشت. این موضوع امری بود که پیش از معرفی آیفون 7 هم شایعاتی در رابطه با آن منتشر شده بود.

در هر صورت به نظر می‌رسد که آیفون‌های سال آینده که در دهمین سالگرد معرفی آیفون‌های اپل رونمایی می‌شوند؛ از نظر سبک طراحی نسبت به آنچه که تاکنون دیده‌ایم کاملا متفاوت باشند. اگرچه اپل هنوز در رابطه با این موضوع اطلاعات رسمی ارائه نکرده اما بدون تردید معرفی آیفونی جدید با ظاهر مشابه محصولات پیشین در سال آینده اقدام هوشمندانه‌ای محسوب نشده و بدون تردید انتقاد کاربران را در پی خواهد داشت.

 

منبه شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *