جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خاصیت جدید include یک فایل Html در فایل Html دیگر

اگر شما یک توسعه دهنده وب سایت بخصوص در زمینه php باشید با اصطلاحی به نام include آشنا هستید . ویژگی جالبی که میتواند یک فایل php را در صفحه ی دیگری از php قرار دهد .

این کار باعث میشود اگر ما دارای تعداد فایل های php زیادی هستیم و مقداری ثابت را میخواهیم در جایی از آن درج کنیم , دیگر مجبور نشویم که هر بار این کار را انجام دهیم و تمامی مقادیر را در یک فایل گنجانده و آن را در هر صفحه صدا میزنیم .

خوب این کار در صفحات html تابحال غیر ممکن بود که در این پست قصد دارم ویژگی جالب w3 , که همچین امکانی را برای طراحان وب سایت فراهم ساخته را آموزش دهم .

خاصیت جدید include یک فایل Html در فایل Html دیگر

و اما آموزش :

برای این کار کافیست ابتدا کد زیر را در وب سایت خود قرار دهید ( ترجیحا قبل از بسته شدن تگ <body/> )

<script src="http://www.w3schools.com/lib/w3data.js"></script>
<script>
//vms();
w3IncludeHTML();
//vms();
</script>

حال با استفاده از اتربیوت ( خاصیت ) w3-include-html , آدرس فایل html مورد نظر که میخواهید در صفحه ی مذکور قرار گیرد را بنویسید .

مثلا فرض کنید فایلی اچ تی ام الی به نام vms.html دارید و میخواهید در قسمتی از صفحه ی فایل index.html قرار دهید . کافیست در فایل index.html کد زیر را وارد نمایید :

<div w3-include-html="vms.html"></div>

و تمام …

نکته : کاملا بدیهی است که script اول که در صفحه قرار داده اید , به صورت مستقیم از وب سایت رسمی w3schools فراخوانی میشود که ممکن است سرعت لود وب سایت شما را کمی پایین بیاورد . به همین دلیل میتوانید با رفتن به آدرس http://www.w3schools.com/lib/w3data.js کد های مربوطه را کپی و در فایلی با پسوند js گذاشته و این فایل را مستقیم در سرور خود آپلود نموده و سپس آدرس فایل آپلود شده را در src تگ script قرار دهید .

پخش اختصاصی

گرداوری و آموزش : وحید مجیدی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

2 پاسخ به “خاصیت جدید include یک فایل Html در فایل Html دیگر”

  1. سید گفت:

    سلام لااقل دمو بزار

    ممنون

  2. سید گفت:

    ba sepas mishe nemone source bezarid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *