جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یکسان سازی تعرفه اپراتورهای موبایل

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از پایان اجرای طرح جابجایی اپراتورهای موبایل – ترابردپذیری شماره تلفن همراه – توسط پیمانکار هلندی تا بهمن ماه امسال خبر داد.

یکسان سازی تعرفه اپراتورهای موبایل
صادق عباسی شاهکوه در کارگاه آموزشی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه – MNP – که در نمایشگاه تله‌کام برگزار شد از پایان نصب سیستم‌های این طرح تا بهمن ماه خبر داد.

وی با اشاره به اجرای این طرح توسط پیمانکار هلندی که رتبه دوم دنیا را در این زمینه در اختیار دارد، گفت: با اجرای طرح جابجایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره، افزایش رقابت و کیفیت خدمات در حوزه تلفن همراه محقق می‌شود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اظهار امیدواری کرد پس از نصب سیستم‌های مربوطه تا پایان بهمن ماه توسط پیمانکار، در یک حرکت همزمان اپراتورهای موبایل نیز شبکه خود را آماده کنند تا سال آینده شاهد عملیاتی شدن طرح ترابردپذیری باشیم.

وی بهبود فضای کسب و کار، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، دسترسی مردم به خدمات ICT، افزایش کیفیت خدمات و بالا رفتن انگیزه رقابت بین اپراتورها را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: ترابردپذیری بهترین روش برای مشترکانی خواهد بود که قصد تغییر شماره خود را ندارند اما به دنبال دسترسی به خدمات ارزان‌تر و با کیفیت‌تر هستند و ترجیح می‌دهند اپراتور خود را تعویض کنند.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه ترکیه از سال ۲۰۰۸ این سرویس را در اختیار مشترکان خود قرار داده است، اظهار داشت: ترکیه در سال ۲۰۰۸ با اجرای طرح MNP بیش از ۵۰ هزار جابجایی شماره را داشت که این رقم تاکنون به ۱۳ میلیون جابجایی بین سه اپراتور بزرگ این کشور رسیده است.

معاون رگولاتوری ، عدم پشتیبانی سوییچ‌های تلفن ثابت، افزایش پردازش و لزوم توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مراکز سوییچ را از جمله چالش‌های این سرویس برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت تعرفه تماس داخلی اپراتورها با یکدیگر، باید پیش از اجرای طرح، تعرفه‌ها یکسان‌سازی شود که در این خصوص تسویه حساب بین اپراتور مبدا و مقصد از مهمترین اقدامات مصوبه ترابردپذیری است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *