جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گیمز کام 2015

نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ با کنفرانس مایکروسافت رسما کلید  خورد و مخاطبین می توانند جدیدترین تریلرها و تصاویر بازی های محبوب شان را (مخصوصا روی پلتفرم اکس باکس) مشاهده کنند.

گیمز کام 2015

سال گذشته این نمایشگاه ۳۳۵ هزار نفر را پذیرا بود در حالی که این رقم برای E3 در حدود ۴۹ هزار نفر بود. البته نباید فراموش کرد که E3 نمایشگاهی اختصاصی برای اهالی رسانه است اما اگر در کلن آلمان زندگی کنید، در زمان مقرر می توانید با مراجعه به محل برگزاری نمایشگاه، از سالن های عمومی بازدید به عمل آورید.

گیمزکام فرصتی مناسب برای توسعه دهندگان بازی های ویدیویی است تا نظر رسانه های جهانی و به خصوص اروپایی را جلب کرده و مشتریان این قاره را به سوی خود بکشند. سونی با در اختیار داشتن سهمی در حدود ۷۰ درصد بازار اروپا، نگرانی خاصی ندارد اما مایکروسافت نمی خواهد چنین منطقه ارزشمندی را از دست دهد، بنابراین کنفرانس مخصوصی تدارک دیده.

اگر به خاطر داشته باشید، تعدادی از عناوین انحصاری مایکروسافت در کنفرانس E3 نمایشی نداشتند و حتی پیش از برگزاری کنفرانس، اسپنسر بیان کرده بود که باید در گیمزکام آلمان به انتظار آن ها بنشینیم. حالا موعد نمایش یکی از مورد انتظارترین بازی هاس سال ۲۰۱۶، یعنی Quantum Break از سوی خالقین مکس پین و آلن ویک فرا رسیده.

اما گیمزکام امسال چرا و برای چه کسانی اهمیت دارد و برای چه آن را برادر کوچکتر E3 خطاب می کنیم؟ در ادامه بیشتر می خوانید.

 

امسال، گیمزکام تقریبا یک هفته زودتر از موعدی که هر سال برای آن مشخص می شد برگزار می گردد و E3 2015 نیز برخلاف سال های پیشین، یک هفته دیرتر آغاز شد. بنابراین در طول تاریخ، فاصله زمانی این دو نمایشگاه هیچگاه تا این حد کوتاه نبوده. باید این مسئله را هم در نظر داشت که سونی و مایکروسافت در گیمزکام ۲۰۱۴ سنگ تمام گذاشتند و نام این نمایشگاه آلمانی از هر زمان دیگری بزرگ تر شده است.

اگرچه سونی جهت صرفه جویی در هزینه هایش قرار نیست حضور گسترده ای در آلمان داشته باشد اما به جای آن در هفته ی گیم پاریس که اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد، برای اروپایی ها نمایشی مخصوص در نظر دارد. فراموش نکنیم که اکس باکس در بازه زمانی کنونی از هر زمان دیگری ترافیک بازی های بیشتری دارد و در سوی دیگر میدان، سونی هیچ وقت تا به این حد دست خالی به استقبال آخر سال نرفته.

مایکروسافت فرصتی بی نظیر خواهد داشت تا بازار رقیب را تا حدودی به سوی خودش بکشاند. در این مسئله هیچ شکی نیست که اروپایی ها تاکنون با اکس باکس وان اصلا مهربان نبوده اند. گزارش های رسمی نشان می دهد که در برخی از کشورها، از هر ۱۰ کنسول بازی فروخته شده، فقط یکی از آن ها اکس باکس وان است. با در نظر گرفتن آمار تمامی کشورها، تقریبا از هر ۱۰ کنسول فروخته شده در اروپا، ۷ عدد از آن ها پلی استیشن ۴ است.

کوانتوم بریک اگرچه برای سال ۲۰۱۵ آماده نیست اما مایکروسافت آخر سال خود را با عناوین بزرگی پر کرده. از هیلو ۵ در سبک شوتر فضایی با بخش آنلاین مالتی پلیر قدرتمند گرفته تا Rise of the Tomb Raider، رقیبی شایسته برای Uncharted: A Thief’s End.

از همه مهم تر، چند روز پیش ویندوز عرضه شد و مایکروسافت در بهترین روزهای تاریخ چهل ساله خود به سر می برد. ساتیا نادلا نه قصد فروش بخش اکس باکس را دارد و نه قصد کم توجهی به آن را. تعامل پی سی و اکس باکس از هر زمان دیگری بیشتر شده و یکپارچی سیستم های ردموندی پس از عرضه همه ورژن های ویندوز ۱۰ در اوج خود قرار خواهد گرفت.

بنابراین مایکروسافت با برگزاری کنفرانسی مناسب نه تنها می تواند موفقیت برند اکس باکس را در اروپا و جهان تضمین کند، بلکه پی سی گیمینگ را نیز یک قدم جلوتر خواهد برد. در مورد هولولنز و پوشیدنی خارق العاده مایکروسافت چه؟ آن هم بخشی از نقشه های پیش رو خواهد بود و شکی نیست که بازی های ویدیویی روی هر پلتفرمی اگر حضور موفق داشته باشند، آن وسیله قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت. از سرویسی به نام ویندوز ۱۰ گرفته تا هدستی تحت عنوان هولولنز. حتما باید منتظر این باشیم که اطلاعات بیشتری از دایرکت اکس ۱۲ و افزایش قدرت نرم افزاری اکس باکس وان نیز باشیم.

عناوین هیلو ۵، Rise of the Tomb Raider، فورتزا ۶ و فیبل لجند درست بلافاصله پس از اتمام کنفرانس مایکروسافت قابل بازی خواهند بود و قطعا شاهد سیلی از پیش نمایش ها و تحلیل های موشکافانه خواهیم بود.

 

منبع:دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *