جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین گجت پوشیدنی مجهز به سیم کارت داخلی

به نظر می رسد دیگر چیزی باقی نمانده تا در کشورهای پیشرفته تر سیم کارت های فیزیکی کنار گذاشته شوند. سال گذشته شاهد اخباری بودیم که بر اساس آنها گفته می شد سامسونگ و چند فعال بزرگ دیگر دنیای موبایل ها در تلاش هستند تا استانداردی جدید را برای «سیم کارت های الکترونیکی اِمبِد» یا داخلی پدید آورند.

 

avalin gadget pooshidani mojahaz be sim karte dakheli

 

منظور از سیم کارت های الکترونیکی امبد یا «eSIM»، گونه ای از سیم کارت قابل برنامه ریزی است که از ابتدا و در زمان تولید در داخل دیوایس کار گذاشته شده و به شما اجازه می دهد تا با تغییر اطلاعات آن و بدون عوض کردن سیم کارت، از خدمات یک اپراتور به خدمات اپراتوری دیگر سوئیچ کنید.

اکنون و در همین راستا سازمان «GSMA»، مشخصه هایی تازه را برای eSIM های ویژه گجت های پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند، دستبندهای سلامتی و… اعلام کرده است و Gear S2 Classic 3G از سامسونگ اولین اسمارت واچی خواهد بود که با یکی از این سیم کارت های دارای استاندارد و تکنولوژی جدید راهی بازار خواهد شد.

البته در اینجا بد نیست چند نکته را یادآور شویم، دیوایس پیش تر اشاره شده اولین دستگاهی نیست که با یک سیم کارت قابل برنامه ریزی به دست کاربران می رسد. طی سال های پیش برخی از مدل های آیپد اپل نیز از فناوری مشابه، ولی انحصاری این شرکت بهره مند بودند.

ضمناً هیچ یک از استانداردهای تازه وضع شده قرار نیست در رابطه با اسمارت فون ها اعمال شوند و استانداردها و راهکارهای مربوط به این دسته تا ماه ژوئن اعلام خواهند شد.

نکته در اینجاست که تصویب و نهایی شدن استانداردهای تازه به وسیله GSMA گامی بسیار بزرگ و رو به جلو برای بهره برداری از eSIM ها به حساب می آید، زیرا مصوبات جدید مورد حمایت بسیاری از تولید کنندگان و اپراتورهای مهم تر همچون سامسونگ، ال جی، مایکروسافت، AT&T، ورایزن، وُدافون و… هستند.

ناگفته نماند که یکی از نام های غایب بزرگ در این اتحاد اپل است. برند ساکن کوپرتینو قبل تر تصمیم را بر آن گذاشته بود تا مسیری مستقل را در پیش گرفته و سیم کارت های قابل برنامه ریزی با نام «اپل سیم» را توسعه دهد؛ هر چند که گزارش ها می گویند این شرکت با GSMA برای توسعه ی eSIM نیز مذاکرات و همکاری هایی داشته.

سال گذشته نهاد مذکور به «Financial Times» گفته بود مذاکراتی را برای جذب حمایت اپل نیز داشته است و در ادامه آورده بود «ما خوشبین هستیم و در راه رسیدن به یک توافق رسمی پیش می رویم».

«الکس سینکلر»، مدیر واحد تکنولوژی GSMA، در رابطه با اتفاقات آمده در بالا طی یک بیانیه خبری عنوان داشته: «استانداردها و مشخصه های جدید به کاربران امکان می دهند تا دیوایس های خود را به سادگی به شبکه ها و اپراتورهای برگزیده شان متصل نمایند و به این ترتیب افراد آزادی بیشتری در بهره گیری از ابزارهای هوشمند و مبتکرانه خواهند داشت».

Gear S2 Classic 3G از ماه مارس راهی بازار خواهد شد و باید تا ماه ژوئن منتظر بمانیم تا GSMA استانداردهای ویژه ی eSIM برای تلفن های هوشمند را به شکل رسمی منتشر نماید.

 

منبع : digiato

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *