جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجت جدید BMW

در سال های اخیر، گجت و فناوری های متنوعی برای تسهیل رانندگی تولید و عرضه شدند اما اکنون کمپانی BMW از فناوری جدیدی برای رانندگی و کاهش تصادفات خبر داده است.

 

BMW gadget

 

سالانه انسان های بسیاری در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و اعمال قوانین و هشدارهای نیروهای انتظامی نیز تاثیری نداشته و بازهم آمار مرگ و میر در رانندگی با خیز قابل توجهی روبه رو است.
کمپانی های خودروسازی برای کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر به نجات جان مشتریان خود شتافته و فناوری های جدیدی مانند سیستم هایی که اجازه افزایش سرعت به راننده را نداده یا در حالت خواب آلودگی به رانندگان هشدار می دهد را در سیستم های داخلی محصولات خود نصب می کنند.
اکنون کمپانی BMW با همکاری چند شرکت فناوری از ساخت و رونمایی محصول جدیدی با نام Mini خبر داده که می تواند یکی از گجت های متفاوتی باشد که به کمک رانندگان در رانندگی می شتابد تا به حفظ جان آنها و همچنین کاهش خطر تصادفات بپردازد.
از گجت جدید BMW به عنوان عینک واقعیت افزوده Mini Augmented Vision یاد می شود که در نمایشگاه شانگهای رونمایی می شود.
کمپانی های خودروسازی دنیا در این نمایشگاه به برترین دستاوردهای خود در عرصه خودرو یا گجت های هوشمند مرتبط با رانندگی می پردازند.
این عینک دید هوشمند و بیشتری از محیط اطراف را در اختیار کاربران قرار می دهد تا نه تنها آمار تصادفات را کاهش دهد بلکه به حفظ جان راننده نیز بپردازد. از قابلیت های این عینک می توان به مواردی مانند نمایش سرعت اتومبیل، سرعت مجاز، هشدارهای نصب شده در جاده ها و … را نام برد که روی صفحه نمایش اسمارت فون یا تبلت ظاهر می شوند.
در زمانی که پیامی برای راننده ارسال می شود، این عینک به صورت شفاهی پیام را برای راننده می خواند تا مبادا راننده برای لحظه ای چشمانش از مسیر منحرف شود.
اما از ویژگی های منحصر به فردی که برای اولین بار در این گجت استفاده شدند، می توان به سیستم متفاوتی برای پارک خودرو اشاره کرد. این سیستم جدید شامل دوربین هایی است که روی آئینه هایی ماشین نصب شده و به رانندگان اجازه می دهند تا در زمانی که عینک ها را به چشم دارند، پارکی ساده تر و راحت تر داشته باشند. گزارشات منتشر شده از فناوری متفاوتی با نام X-Ray View  در این عینک نیز خبر دادند که به راننده اجازه می دهد، موانع یا عابرین پیاده ای که شاید دیده نشوند را مشاهده کند.

منبع : ictpress

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *