جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای نوازش گوش‌هایتان

ASMR با نام کامل autonomous sensory meridian response، به گونه‌ای از لذت های فیزیکی یا احساسی اطلاق می‌شود که حسی شبیه به مورمور شدن را در فرد ایجاد می‌کنند. این حس عموما از طریق اصوات ASMR و هنگام تجربه‌هایی نظیر خش خش ناشی از راه رفتن بر روی برگ‌های پاییزی، کشیدن یک قلم مو بر روی بوم نقاشی و یا خاراندن پوست بدن در حالت خشک ایجاد در افراد ظاهر می‌شود.

البته علاوه بر اشیا، افرادی هم وجود دارند که صدای آنها باعث برانگیخته‌ شدن حس ASMR در افراد می‌شود. افرادی همچون باب راس با آن صدای جادویی و تسکین‌دهنده‌اش در برنامه‌ی آموزشی لذت نقاشی، از جمله افراد مشهوری هستند که از چنین استعدادی برخوردارند. اصوات ASMR و گوش دادن به آنها برای برخی از افراد به قدری لذت‌بخش است که حتی کانال‌هایی نظیر ASMR Darling و Gibi ASMR در شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب به طور اختصاصی به این موضوع می‌پردازند و با ساخت ویدیوهای حاوی این صداها بیش از چندصد هزار دنبال‌کننده را برای خود جمع‌آوری کرده‌اند.

بیش از صدها ویدیو در این رابطه در یوتیوب و دیگر منابع اینترنتی وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید، اما اگر این هم برایتان کافی نیست، شاید بهتر باشد با دستگاه ASMRION generator آشنا شوید. تولیدکنندگان این گجت جالب که آن را در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۷ به نمایش درآورده‌اند، به کاربران این امکان را می‌دهند که خودشان دست به کار شده و اصوات ASMR را تولید کنند.

با استفاده از این دستگاه علاقه‌مند به این گونه صداها می‌توانند چند افکت صوتی محبوب نظیر طوفان برف و وزش باد بر روی برف‌ها، ترکیدن حباب‌های محافظ پلاستیکی بسته‌بندی، کشیدن قلم مو، ضربه‌ زدن بر وی بدنه‌ی ظروف پلاستیک و خاراندن که باعث برانگیخته‌ شدن حس ASMR می‌شوند را به تعداد نامحدود تجربه کنند. امکان افزایش و کاهش صدای هرکدام از این افکت‌ها به همراه قابلیت میکس و ترکیب آنها نیز در این وسیله گنجانده شده است تا کاربران بنابر علاقه‌ی خود بتوانند ریتم‌های جالبی به وجود بیاورند.

 

منبع : theverge

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *