جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای اندازه گیری دمای بدن

در رویداد CES محصولات جالبی معرفی شدند: از اسباب بازی‌هایی که می‌توان به آن‌ها برنامه داد. تاگجتی که میزان ارزش خوراکی‌ها را اندازه گیری می‌کند. حال دستگاهی معرفی شده که به راحتی می‌توان دمای بدن را ثبت کرد.

 

gadgeti baraye andazegiriye damaye badan

بعضی از محصولات معرفی شده به احتمال زیاد روش‌های قدیمی و سنتی را کنار خواهد گذاشت. مانند دستگاهی که به شما معرفی خواهیم کرد. یک کمپانی فرانسوری به نام Withings یک دماسنج ساخته که دارای ارتباطات Wi-Fi است. این دماسنج Thermo نام دارد و از طریق تماس با پوست، دمای بدن را خواهد سنجید. به لطف این دستگاه پدر و مادرها می‌توانند دمای فرزند خود را به راحتی  اندازه گرفته و آن‌ها را از خوابشان بیدار نکنند. جالب است بدانید که این دستگاه می‌تواند دمای بزرگسالان را نیز بسنجد.

برای استفاده از دستگاه باید آن را بر روی شریان تمپورال قرار دهید. این شریان در دو طرف پیشانی شما قرار دارد. در حال حاضر پزشکان معتقد هستند که شریان تمپورال دقیق‌ترین قسمت برای سنجش دمای بدن بوده و همچنین سنجش دما از این قسمت نسبت به روش‌های قدیمی پاکیزه و بهداشتی‌تر است.

با اینکه نمونه های مشابهی مانند BeWell و Exergen در بازار وجود دارد، Thermo اولین دستگاه دارای Wi-Fi بوده که نیازی به تلفن هوشمند ندارد. زیرا می‌توان دمای بدن را مستقیما از صفحه‌ی LED که بر روی دماسنج قرار دارد مشاهده کرد. همچنین دما در حالت طبیعی به رنگ سبز، در حالت تب به حالت نارنجی و در شرایط وخیم به رنگ قرمز خواهد درخشید. در این دماسنج ۱۶ سنسور وجود دارد که دمای بدن را با پیدا کردن سریع شریان خواهند سنجید.

سپس دما را به همراه تاریخ و اطلاعات دقیق به اپلیکیشن ارسال خواهد کرد تا والدین تغییرات دمای بدن کودکشان را بتوانند مشاهده کنند و در شرایط لازم آن را به دکتر نشان دهند.

 

منبع : mashabale

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *