جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کامپیوتر قابل حمل HP Z VR : واقعیت مجازی

معمولاً کامپیوترهای قدرتمند قابل حملی که از واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و به صورت کوله پشتی روی دوش کاربر قرار می گیرند، برای گیمرهایی طراحی و تولید می شوند که می خواهند بدون محدودیت سیم و کابل، آزادانه در محیط بازی حرکت کرده و از تجربه VR لذت ببرند.

کمپانی HP نیز تقریباً دو ماه پیش از چنین محصولی با نام «Omen X Compact» رونمایی کرد که بازار گیم را هدف قرار داده و البته مشخصات قابل توجهی هم داشت. اما شرکت مذکور حالا محصولی را توسعه داده که به جای بازی و سرگرمی، برای کسب و کارها طراحی شده است.

«HP Z VR» کامپیوتر واقعیت مجازی جدید کمپانی آمریکایی است که برای نمایشگاه های خودرو، بنگاه های معاملات ملکی و کسب و کارهای مشابه توسعه یافته و از استانداردهای ارتش در زمینه مقاومت در مقابل سقوط، آب و گرد و غبار برخوردار است.
HP Z VR با هدست واقعیت مجازی HTC Vive همگام سازی شده است

دستگاه مورد بحث برای پردازش امور به یک چیپست اینتل Core i7 سری کیبی لیک به همراه کارت گرافیک انویدیا «Quadro P5200» با حافظه 16 گیگابایتی مجهز شده و رم آن نیز تا 32 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. کامپیوتر پوشیدنی HP به طور خاص با سری بیزنس هدست های واقعیت مجازی «HTC Vive» همگام سازی شده، اما شرکت سازنده می گوید اجباری در استفاده از آنها نیست و کاربران می توانند از محصولات مشابهی مانند «Oculus Rift» نیز استفاده کنند.

بر اساس اظهارات HP، محصول جدید این شرکت ماه سپتامبر سال جاری و با قیمت 3299 دلار به بازار عرضه خواهد شد؛ که البته این قیمت در مقایسه با خرید یا اجاره یک سالن بزرگ برای نمایش خودرو، یا رفت و آمدهای مکرر برای معرفی خانه های مختلف به مشتریان چندان زیاد به نظر نمی رسد.

گفتنی است Z VR علاوه بر دنیای کسب و کار، کاربردهای آموزشی نیز داشته و HP قصد دارد با همکاری شرکت هایی مانند Autodesk و Epic Games، پروژه ای تحت عنوان «Mars Home Planet» را برای شبیه سازی زندگی در مریخ و آزمایش طرح های مفهومی ساختمان ها و ابزار جدید، راه اندازی کند.

در ادامه و بخش تصاویر می توانید تصاویر مربوط به کامپیوتر قابل حمل HP را مشاهده می کنید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *