جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


از وان پلاس ۶ چه انتظاراتی داریم؟

تلفن هوشمند وان پلاس ۵ نیز به رسم گذشته، با مشخصاتی چشمگیر و قیمتی مقرون به صرفه معرفی شد و حالا نوبت گمانه زنی در مورد پرچمدار بعدی این شرکت چینی جوان و خوش فکر است؛ پس بیایید تا با هم مروری کنیم بر انتظاراتمان از وان پلاس ۶

اگرچه تا موعد معرفی پرچمدار بعدی وان پلاس فاصله محسوسی داریم، اما با این حال حدس زدن مشخصات احتمالی این دستگاه بر حسب منطق و البته شایعاتی که تا این لحظه منتشر شده اند کار چندان سختی نیست.

بیایید تا در همین ابتدا به سه سوال اساسی پاسخ دهیم:

وان پلاس ۶ چیست؟ یک تلفن هوشمند پرچمدار که پا به پای پرچمداران بنام حرکت می‌کند.
قیمتش چقدر است؟ زیاد! اما با این حال نسبت به پرچمداران سایر شرکتها، بسیار کمتر به فکر خالی کردن جیب شماست؛ این رسم وان پلاس است!
چه زمانی معرفی خواهد شد؟ بر حسب زمان معرفی سایر محصولات شاخص این شرکت، ژوئن ۲۰۱۸٫ متاسفانه یعنی یک سال دیگر!

۱- صفحه نمایشی با رزولوشن QHD

وان پلاس طوری به کیفیت ۱۰۸۰p وابسته است که گویی قراردادی میان او و این کیفیت منعقد شده؛ اما اگر این شرکت بخواهد در پرچمدار سال آینده اش نیز به همین کیفیت که دیگر حتی در دستگاه های میان رده رو به پایین نیز شاهد آن هستیم بسنده کند، از گردونه رقابت خارج خواهد شد.

امروزه تفاوت کیفیت صفحه های FullHD و QHD تا حدی قابل احساس است. جدای از اینکه مدتی است شاهد ورود کیفیت ۴k به بازار تلفن های هوشمند هستیم، حداقل انتظاری که می‌توان از وان پلاس داشت، استفاده از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت QHD در وان پلاس ۶ است.

۲- وجود درگاه microSD

وان پلاس معمولا مقادیر مناسبی از حافظه داخلی را در محصولاتش ارائه می‌دهد، به طور مثال در وان پلاس ۵ شاهد گزینه های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی بودیم. اما در حالیکه امکان وجود درگاه کارت حافظه یکی از مزایای قابل توجه اندروید در برابر iOS است و البته حتی ۱۲۸ گیگابایت فضا نیز برای بعضی کاربران قانع کننده نیست، منطقی است که شاهد ورود این درگاه به محصول بعدی وان پلاس باشیم.

۳- قیمت مقرون به صرفه

اساس معروفیت و محبوبیت وان پلاس، قیمت مقرون به صرفه محصولات با کیفیت آن است. چه چیزی غیر از پول می‌تواند باعث شود از چیزی همچون گلکسی اس ۸ صرف نظر کنیم و به وان پلاس ۵ روی بیاوریم در حالیکه مشخصات مشابهی دارند؟! البته محصولات وان پلاس ارزان نیستند؛ آنها پرچمدار هستند و با کیفیت. به طور مثال قیمت وان پلاس ۵ از ۴۷۹ دلار شروع می‌شود. اما نکته جالب ماجرا آن جا است که قیمت چیزی مثل اس ۸ بالغ بر ۲۰۰ دلار گران تر از وان پلاس ۵ است و این در حالی است که یک پردازنده و یک مقدار رم را در هردو دستگاه می‌بینیم. حتی وان پلاس ۵ یک نسخه با رم ۸ گیگابایتی نیز دارد!

بنابراین کاملا مورد انتظار است که همین فرمول را در مورد وان پلاس ۶ شاهد باشیم و امیدواریم خبری از افزایش قیمت محسوس نباشد.

۴- بدنه ضد آب

وان پلاس ۵ زیبا و خوش دست به نظر می‌رسد اما باید بدانید که اصلا با رطوبت همنشینی خوبی ندارد.

در حالیکه محصولات میان رده برخی شرکتها از قابلیت ضد آب بهره می‌برند، اصلا جالب نیست که پرچمداری به نام وان پلاس ۶ در دستانمان باشد و بهای آن، فراری بودن از چیزی مثل باران باشد!

۵- صدای بهتر

وان پلاس ۵ علی رقم شایعات، بی بهره از درگاه ۳٫۵ میلیمتری صدا نبود، اما این موضوع کیفیت صدای نه چندان راضی کننده بلندگوهای آنرا جبران نمی‌کند. بنابراین شدیدا دلمان می‌خواهد چشممان به نور بلندگوهای استریوی ناب در وان پلاس ۶ روشن شود.

۶- باتری بزرگتر با شارژ دهی بیشتر

وان پلاس ۵ اگرچه به سرعت شارژ می‌شود، اما این شارژ نهایتاً برای یک روز استفاده دوام می‌آورد. باید دید وان پلاس دست به استفاده از باتری بزرگتر خواهد زد تا شاهد ورود وان پلاس ۶ به دومین روز استفاده با یک شارژ باشیم؟!

۷- سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش

به لطف شرکت چینی Vivo، اولین تلفن هوشمندی که سنسور اثر انگشت آن با صفحه نمایشش ترکیب شده نه سامسونگ است و نه اپل! اما در حال حاضر، تقریبا از همه پرچمداران آتی انتظار داریم که این تکنولوژی را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند و طبیعی است که وان پلاس ۶ را از این قاعده مستثنی ندانیم.

 

منبع :کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *