جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همه چیز درباره طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

این روزها اپلیکیشن ها نقشی حیاتی در زندگی انسان ها بازی می کنند. دیگر دنیای وبلاگ ها و وبسایت ها هم رو به پایان است چرا که با وجود اپ ها هیچ کس حوصله تایپ کردن آدرس و رفتن به سایت مورد نظرش را ندارد. اپلیکیشن های موبایلی کار را راحت کرده اند و بدون طی کردن مقدمات برای زدن اسم و آدرسِ مقصد مورد نظر در اینترنت، خیلی سریع و به شیوه ای میانبر کاربران را به صفحه مورد نظرشان می رسانند. آیکن های زیبایی دارند که می توانند روی صفحه موبایل جا خوش کنند و همیشه و در همه حال در دسترس باشند.

اپلیکیشن های موبایل تنوع زیادی دارند؛ از اپ های آموزشی و انگیزشی گرفته تا بازی و برنامه ریزی در آن ها یافت می شود. این موضوع سبب شده ساخت اپلیکیشن موبایل به ذهن بسیاری از اهالی فن بیفتد. کسانی که در زمینه برنامه نویسی و کدنویسی دستی داشته باشند خیلی راحت می توانند با گذراندن چند دوره آموزشی مثل دوره های موجود در سایت فرادرس به این حوزه ورود کنند و شغل دوم و ای بسا شغل اولی برای خود دست و پا کنند. در ادامه راه های ساخت اپلیکیشن موبایل و میزان درآمدزایی آن به عنوان یک شغل را نقد و بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

نحوه ساخت اپلیکیشن موبایل

این روزها که بیشتر افراد، گوشی تلفن همراه در دست دارند، بازار طراحی و فروش اپلیکیشن‌ های موبایل حسابی داغ و پررونق است. درآمد برنامه نویسی در زمینه برنامه‌ های موبایل راضی کننده است و خیلی از برنامه نویسان به این سمت می ‌روند. ساخت اپلیکیشن موبایل تخصص هایی لازم دارد که در مسیر طراحی و ساخت وب سایت حرفه ای هم به کار می آید.

بعد از یاد گرفتن انواع آموزش ها مثل آموزش جاوا، اندروید، برنامه نویسی و غیره باید روش های مدیریت و کسب درآمد از این راه را هم فرا گرفت چرا که تخصص به تنهایی کافی نیست. دنیای اپلیکیشن های موبایل مثل بزرگراهی است که هر کس در بخشی از آن قرار دارد. شما در هر بخش از این موضوع که قرار داشته باشید با آموزش دیدن، بقیه مراحل را پشت سر خواهید گذاشت. نگران هیچ چیز نباشید.

اپلیکیشن ها انواع مختلفی دارند. برای مثال می توان به اپلیکیشن فروشگاهی، اپ های خدماتی، اپلیکیشن های آگهی، اپ های آموزشی، اپلیکیشن املاک، اپلیکیشن رستوران و هتل و غیره اشاره کرد. اپلیکیشن مزایایی همچون ارسال نوتیفیکیشن به کاربران، ارائه خدمات آفلاین، ارتباط آسان با کاربران، کاهش هزینه های تبلیغات و فتح بازارهای جدید را به همراه دارد. مردم برای همه کارها از گرفتن تاکسی، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و قطار، خرید سوپر مارکت و حتی سفارش نان و شیرینی و خیلی موارد دیگر از اپلیکیشن استفاده می ‌کنند.

زبان های برنامه نویسی برای طراحی اپ موبایل

راه های مختلفی برای نوشتن اپلیکیشن های اندروید وجود دارد. با زبان های برنامه نویسی متعددی می توان برای این منظور اقدام کرد. خودتان باید با توجه به داشته های خود تصمیمی بگیرید که از چه زبانی برای اپ اندروید استفاده کنید. اگر هم بعضی از این زبان ها و برنامه های را یاد ندارید به راحتی با دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت های تخصصی کارتان راه می افتد. زبان های برنامه نویسی زیر برای ساخت اپ موبایل به کار می آید.

1.زبان جاوا(java)

جاوا یکی از بهترین زبان ها برای ساخت اپ اندرویدی است. جاوا زبان رسمی اندروید است و بیش از 20 سال سابقه دارد. در صنایع مختلفی به کار می رود؛ بنابراین اگر به دنبال طراحی اندرویدی هستید به دنبال آموزش جاوا برای اندروید بروید.

۲. زبان Kotlin

این زبان برنامه نویسی برای اجرا در ماشین مجازی جاوا طراحی شده است. در مقایسه با  جاوا که به نظر سنگین و منسوخ می آید، Kotlin حس تازگی و هوشمندی ارائه می کند. به عبارت دیگر به عنوان زبانی برای ساخت اپلیکیشن می توان روی  Kotlin حساب باز کرد.

۳. زبان سی شارپ (C#)

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه ‌نویسی چند الگویی است. سی شارپ توسط شرکت مایکروسافت و از دل فریم ورک .NET مایکروسافت خلق و پرورش یافته است و بعد ها توانسته استاندارد های ISO و Ecma را دریافت کند و به‌ عنوان یک زبان استاندارد تایید شود. این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن استوار است.

۴. زبان پایتون(Python)

پایتون (Python Programming Language)  زبانی با یادگیری آسان به شمار می رود و به همین دلیل بسیاری از برنامه ‌نویس‌ های تازه‌ کار آن را به عنوان اولین زبان برنامه‌ نویسی خود برمی ‌گزینند. پایتون به عنوان یک زبان همه ‌منظوره ساخته و توسعه داده شده و محدود به توسعه نوع خاصی از نرم ‌افزارها نیست. بنابراین می ‌توان از آن برای هر کاری از تحلیل داده تا ساخت اپلیکیشن بازی ‌های کامپیوتری استفاده کرد.

5. زبان‌های HTML5 + CSS + JavaScript

این سه زبان در آغاز هسته اصلی برنامه نویسی فرانت اِند به شمار می رفتند. در حال حاضر توسعه بیشتری پیدا کرده اند و با آن ها می توان هر نوع برنامه ای طراحی کرد. زبان های سه گانه چه برای گوشی و چه برای رایانه کاربرد دارند. مثل اینکه یک اپلیکیشن تحت وب بسازید که به عنوان یک برنامه‌ آفلاین در بستر جادویی رندر ‌شود.

۶. زبان Lua

زبانLua  کامپایلری ندارد و زمان اجرا تفسیر و اجر می شود. این زبان به نسبت ساده است و با زبان ‌هایی مثل javascript و scheme مقایسه می شود. نوعی نوشتار قدیمی است که طراحی شده تا برنامه های نوشته شده در زبان های قدرتمندتر را تکمیل کند. به همین دلیل دارای برخی خصوصیات است که آن را با سایر زبان ها متفاوت می‌ کند. برای مثال آرایه‌ ابتدایی دارد در یک به جای صفر و کلاس‌های native ندارد.

۷. زبان‌های C و ++C

گوگل برای طراحی برنامه ‌های اندرویدی، دو ابزار برنامه نویسی ارائه می‌ دهد: SDK که از Java بهره می برد و NDK که از زبان‌ های بومی مانند C و ++C استفاده می ‌کند.

مهارت های لازم برای طراحی اپ موبایل

این زبان های برنامه نویسی همگی در ساخت اپلیکیشن موبایل اندرویدی به کار می رود و هر کسی با توجه به انتخاب و تخصص خود می تواند انواعی از اپلیکیشن ها را با آن طراحی کند. البته لازمه شروع به کار گذراندن یک دوره آموزش اندروید برای ورود به حوزه طراحی اپلیکیشن است.

بسته به اینکه چه نوع اپی می خواهید طراحی کنید زبان برنامه نویسی مورد نیاز آن نیز متفاوت خواهد بود. برنامه ‌های مبتنی بر چت و پیام ‌رسانی، بازی‌ ها، ماشین ‌حساب ‌ها، یادداشت‌ ها و تقویم محتوایی، پخش موسیقی و… همه با استفاده از زبان ‌ها و فریم ‌ورک‌ های ذکر‌شده در بالا امکان برنامه نویسی دارند. نیازی نیست که همه‌ آن‌ها را یاد بگیرید، تنها آن‌ هایی را یاد بگیرید که برای انجام کارتان به آن نیاز دارید.

نکته ای را باید خاطر نشان کرد و آن اینکه برای موبایل های آیفون باید به دنبال ساخت اپلیکیشن سوئیفت بود. آموزش سوئیفت هم به سادگی در دسترس است و برای کسانی که به این زمینه علاقه داشته باشند در اینترنت موجود است. سوئیفت یک زبان برنامه نویسی چند شیوه ای و از نوع کامپایلری است که برای توسعهٔ iOS، macOS، watchOS و tvOS توسط شرکت اپل ساخته ‌شده ‌است.

تمامی مهارت ذکر شده در بالا از صفر تا صد در فرادرس به عنوان مرکزی برای انواع آموزش های برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن موجود است. سایت فرادرس برای هر نوع آموزش دانشگاهی و آموزش های مبتنی بر کسب و کار به خصو ص در زمینه کسب و کارهای نوین و فنی قابل ارجاع است. سابقه طولانی این مرکز در زمینه آموزش های مجازی و بهره گیری از برترین اساتید در هر حوزه بر اعتبار آن افزوده است.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *