جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نمایشگر به جای پنجره درهواپیما!

مرکز CPI اعلام کرد که پرواز با هواپیماهای بدون پنجره و تماشای محیط پیرامون از طریق نمایشگرهای OLED بزرگ تا 10 سال آینده محقق می‌شود.

رواز با هواپیمایی را تصور کنید که فاقد هرگونه پنجره است و شما می‌توانید به صورت پانوراما تمام فضای پیرامون خود را از طریق پنل‌های OLED که به بدنه هواپیما متصل شده‌اند مشاهده کنید.

این رویایی است که به زودی به حقیقت می‌پیوندد.

نمایشگر به جای پنجره درهواپیما!
مرکز پردازش نوآوری‌ها(CPI) اعلام کرد که پرواز با هواپیماهای بدون پنجره و تماشای محیط پیرامون از طریق نمایشگرهای OLED بزرگ تا ۱۰ سال آینده محقق می‌شود.

این مرکز که بزرگ‌ترین سازمان توسعه فناوری در بریتانیا محسوب می‌شود سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است تا بتواند نسل جدید فناوری‌های هوشمند را در صنعت هوانوردی به‌کار گیرد..

به طور کلی هواپیماهای سبک‌تر سوخت کمتری مصرف می‌کنند و بر این اساس هزینه سفر با آنها کاهش می‌یابد.
بر این اساس مرکز CPI اعلام کرده است هر یک درصد که وزن هواپیما کاهش یابد، هزینه مربوط به سوخت در آن ۰.۷۵ درصد کاهش می‌یابد.

ا این توضیح، حذف پنجره‌های دوجداره در هواپیما می‌توان وزن آن را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد و باعث شود هزینه‌های سفر نیز به حداقل برسد.

دکتر “جان هِلی‌وِل”(John Helliwell) مدیر مرکز CPI در این خصوص به روزنامه گاردین توضیح داد: «ما مذاکرات فراوانی را با مدیران صنعت هوانوردی انجام دادیم و در پایان دریافتیم مهم‌ترین نیاز آنها کاهش وزن هواپیما است.»

نمایشگر به جای پنجره درهواپیما!

پنجره در هواپیماها به صورت دوجداره ساخته می‌شود و نیازمند آن است که بدنه در این قسمت به صورت ضخیم‌تر و با استحکام بالاتر ساخته شود.
بر این اساس حذف این بخش می‌تواند به میزان قابل ملاحظه از وزن هواپیما بکاهد.

این مرکز تحقیقاتی هم‌اکنون مطالعه گسترده‌ای را آغاز کرده است تا از نمایشگرهای بزرگ OLED روی دیواره بدنه هواپیما استفاده کند و کاربر به صورت مستقیم بتواند محیط پیرامون را در حالت پانوراما ببیند.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *