جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نسل هشتم پردازنده های اینتل 30 مرداد رونمایی میشود

کمپانی اینتل به عنوان بزرگترین تولیدکننده پردازنده در دنیا، آماده رونمایی از نسل جدید محصولات خود بر پایه معماری 14 نانومتری است و در روز دوشنبه 30 مرداد، چیپست های «Coffee Lake» خود را به بازار معرفی خواهد کرد.

 

کمپانی مذکور این خبر را به صورت رسمی و از طریق اعلامیه فوق منتشر کرده و اظهار نموده که محصولات جدید علی رغم استفاده از تعداد مشابهی ترانزیستور، 15 تا 30 درصد از نسخه های قبلی سریع تر خواهند بود.

اینتل برای رقابت با AMD تعداد هسته های پردازشی چیپست های خود را افزایش داده است
لازم به ذکر است که در خانواده چیپست های کافی لیک، تعداد بیشتری پردازنده چهار هسته ای Core i3 وجود داشته و اینتل برای عرضه چند مدل شش هسته ای نیز برنامه ریزی کرده است. البته افزایش تعداد هسته ها در محصولات کمپانی مورد بحث پاسخ مستقیمی به خانواده «Ryzen» از محصولات AMD بوده و اینتل برای حفظ برتری در بازار، چنین راهبردی را در پیش گرفته است.

البته قیمت پردازنده های سری Ryzen نیز بسیار رقابتی تعیین شده و در زمینه محصولات اقتصادی و میان رده، اینتل با چالش جدی مواجه خواهد بود؛ با این حال باید تا روز رونمایی منتظر بود و دید بزرگترین تولیدکننده پردازنده در دنیا، از چه ترفندهایی (علاوه بر افزایش تعداد هسته) برای حفظ موقعیت خود بهره خواهد برد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *