جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نسخه جدید Firefox با قابلیت های جالب توجه منتشر شد

Firefox ورژن 53 را در روز چهارشنبه برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید ارائه کرد. در این ورژن تعدادی از پشتیبانی ها از سیستم عامل ها لغو گردید و برای کاربران دسکتاپ تم های جدیدی ارائه شد، همچنین کوانتوم جدیدی تولید گشت.

نسخه جدید Firefox

در اصل در اکتبر اعلام شد که موزیلا سعی در توسعه ی نسل بعدی موتورهای جستجو دارد که نیاز به سخت افزار مدرن نیز دارد. Quantum Compositor یکی از اولین و مهمترین قسمت این موتور جستجو است. به گفته ی نیک نگوین، موزیلا تلاش کرد تا لایه ی جدید گرافیکی مانند لایه های فتوشاپ ایجاد کند و برای اینکه این لایه های گرافیکی با سرعت بالا اجرا شوند نیاز به جایگزین شدن GPU با CPU است. از آنجایی که در صورت اشکالات در درایور ها، این کامپوزیتورهای گرافیکی با شکست مواجه خواهد شد پس در این شرایط Quantum Compositor ارائه شد تا در صورت ایجاد اشکالات، از سقوط لایه های گرافیکی جلوگیری شود و برنامه را با قدرت حفظ میکند. هنگام تست موزیلا ادعا شد که Quantum Compositor موفق شده تا خطاها و اشکالات را تا 10 درصد کاهش دهد.

موزیلا در ورژن جدید خود دیگر از ویندوز XP ، Vista و مک 32 بیتی نیز حمایت نمیکند. علاوه بر این ها در ورژن 53، دو تم جدید تیره و روشن ارائه شده است، همچنین با کوچک کردن رابط کاربری مرورگر، کادر بیشتری را در اختیار صفحات وب قرار داده است. برای تغییر تم هم کافیست روی Add-ons کلیک کنید، سپس در قسمت Appearance گزینه ی Compact Dark را انتخاب نمایید.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *