جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مکالمه صوتی با تلگرام

دیروز یک نسخه به‌روزرسانی اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام منتشر شد و در یک غافل‌گیری قابلیت تماس صوتی یا Voice Calls به آن افزوده شده است. این قابلیت کم‌کم برای تمامی کاربران تلگرام در سراسر جهان از جمله ایران فعال خواهد شد.

مکالمه صوتی با تلگرام

مدت‌ها بود درباره قابلیتی به نام Telegram Calls صحبت می‌شد. بسیاری از کاربران انتظار داشتند تلگرام هم مانند واتس‌آپ، ایمو و بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای پیام‌رسان به تماس صوتی و ویدیویی مجهز شود و بتوانند علاوه بر چت متنی، با دیگران تماس صوتی و ویدیویی هم داشته باشند. دیروز این قابلیت در نسخه جدید تلگرام افزوده شده است.

تلگرام می‌گوید این قابلیت فقط یک تماس صوتی ساده نیست و از هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تماس‌ها استفاده می‌کند. برای مثال، هوش مصنوعی تلگرام از سرعت شبکه برای افزایش کیفیت تماس صوتی استفاده می‌کند.

نسخه جدید تلگرام برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران و افزایش حریم خصوصی آن‌ها قابلیت Secrat Chat را نیز فعال کرده است. در طی ماه‌های گذشته، بسیاری از کاربران و کارشناسان نسبت به ضعف‌های امنیتی تلگرام هشدار داده بودند و از توسعه‌دهنده این برنامه پیام‌رسان خواستند فکری برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران کند.

تلگرام در وبلاگ خود عنوان کرده است که تمامی تماس‌های صوتی رمزنگاری شده هستند و هیچ کاربری یا فرد ثالثی حتا خود تیم توسعه‌دهنده تلگرام نمی‌توانند به این مکالمات گوش دهند. تلگرام برای امنیت بیشتر، در هنگام شروع مکالمه چهار ایموجی را نمایش می‌دهد که دو طرف مکالمه باید یک ایموجی یکسان را انتخاب کنند تا  از امن بودن تماس صوتی مطمئن شوند.

نسخه جدید تلگرام فعلا برای کاربران غرب اروپا قابل دانلود و استفاده است اما به‌زودی برای کاربران سراسر جهان در دسترس خواهد بود. همچنین، این قابلیت‌های جدید تلگرام روی نسخه اندروید فعال شده‌اند و کاربران تلگرام روی iOS نمی‌توانند از این ویژگی‌ها استفاده کنند. ظاهرا پروسه طولانی مدت تاییدیه اپل باعث شده است کاربرانی آی‌او‌اس دیرتر به این قابلیت‌های جذاب دسترسی داشته باشند.

منبع ای سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *