جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مواظب انگشتانتان باشید

فناوری بیومتریک مبتنی بر اثر انگشت برای ایمن سازی دسترسی به گوشی‌ها و دیگر وسایل الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما حالا به ابزاری برای سوءاستفاده مبدل شده است.

مواظب انگشتانتان باشید
یک گروه هکری اروپایی موسوم به باشگاه رایانه‌ای آشوب یا Chaos Computer Club مدعی شده که اثر انگشت اورسلا وون در لین وزیر دفاع آلمان را با استفاده از عکس های انگشت شست وی کپی و بازسازی کرده است.

این هکر که Jan Krissler نام دارد می‌گوید موفق شده با استفاده از یک عکس نمای نزدیک از اثر انگشت شست این وزیر آلمانی چنین کاری انجام دهد.

این عکس در جریان نشستی در هامبورگ آلمان از وی گرفته شده است.
با توجه به تکرار عکس یاد شده در جریان کنفرانس مطبوعاتی از زوایای مختلف بازسازی بیومتریک اثر انگشت این وزیر به راحتی صورت پذیرفته است.

علم بیومتریک برای شناسایی افراد بر مبنای ویژگی های رفتاری و روانشناختی آنها مانند صدا، چهره، امضا و اثر انگشت به کار می رود و تمامی این موارد نشانه هایی محسوب می شوند که خاص هر فرد بوده و البته از طریق عکس های مختلف هم تا حدی قابل شناسایی هستند.

اما تا به حال سابقه نداشته که بتوان با بررسی عکس یک فرد ویژگی های بیومتریک او را استخراج کرد.

اگر چه هکرها برای حمله به افراد و سوءاستفاده از آنها با به کارگیری ویژگی‌های بیومتریک اقدام می کنند، اما محققان می‌گویند حسگرهای بیومتریک مورد استفاده برای اسکن کردن اثر انگشت و دیگر ویژگی‌های خاص هر فرد از دقت کافی برخوردارند تا تفاوت اثر انگشت واقعی یک فرد را با اثر انگشت قلابی او که از طریق یک عکس ساخته شده، دریابند.

البته ممکن است این دستاورد هکری موجب ارتقای فناوری بیومتریک شود.

منبع:فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *