جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت و DNA

کمپانی مایکروسافت از عقد قرارداد همکاری با استارت‌اپ Twist Bioscience به منظور استفاده از DNA برای ذخیره سازی اطلاعات دیجیتالی خبر داد.

مایکروسافت و DNA

با گسترش تولید محتوا و نیاز کمپانی های بزرگ دنیا به فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات، چند سالیست که استفاده از راهکارهایی که بتوان با استفاده از آن ها اطلاعات را در کمترین فضا و با حداقل هزینه ذخیره کرد، مورد توجه کمپانی های بزرگ دنیا قرار گرفته است.

حال محققان استارت‌اپ نام برده، موفق به کشف روشی جدید در ذخیره سازی اطلاعات شده اند که در آن از DNA  برای این منظور استفاده می شود و می تواند اطلاعات را تا هزاران سال، سالم و بدون کوچک ترین آسیبی برای کمپانی ها نگهداری کند  و همین امر توجه مسئولین مایکروسافت را برای سرمایه گذاری بر روی این روش ذخیره سازی اطلاعات جلب کرده است.

 

به گفته محققان می توان تنها بر روی یک گرم از DNA، چیزی حدود 700 ترابایت اطلاعات را ذخیره کرد. خانم امیلی لپراست، مدیرعامل Twist Bioscience برای درک بهتر قدرت این روش ذخیره سازی عنوان می کند:”با استفاده از این روش، می توانید تمامی اطلاعات موجود در جهان را در صندوق عقب ماشین خود نگهداری کنید.”

 

البته هنوز مشخص نیست که مایکروسافت می خواهد چه اطلاعاتی را بر روی رشته های DNA ذخیره کند، اما این تکنولوژی جدید می تواند زمینه لازم را برای نگهداری حجم گسترده ای از اطلاعات در کمترین فضای ممکن فراهم کند.

 

این استارت اپ در بیانیه ای عنوان کرد که در حال حاضر هزینه راه اندازی و توسعه این تکنولوژی نوپا نسبتاً بالاست که به نظر می رسد در آینده به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت و اخیراً نیز توانست سرمایه ای به ارزش 131 میلیون دلار را از بوریس نیکولیک، یکی از مشاوران ارشد بیل گیتس در بنیاد Bill and Melina Gates جذب کند.

 

داگ کارمین، از پژوهشگران کمپانی مایکروسافت در این خصوص عنوان می کند:”مراحل اولیه تست این ایده بسیار امیدبخش بوده و بدون شک می توانیم در آینده ای نه چندان دور، اطلاعات را بر روی رشته های DNA ذخیره و در مواقع لزوم بازیابی کنیم.”

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *