جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قابل اعتماد نبودن Face ID در آیفون 10

فیس آی‌دی عالی، سریع و راحت است. اما به‌ اندازه‌ای که اپل وعده داده بی‌نقص نیست. بررسی‌های اولیه برای آیفون X یا آیفون ۱۰ شروع شده‌اند؛ اولین گوشی در نوع خود که برای باز کردن قفل گوشی به تکنولوژی سه‌بعدی تشخیص چهره مجهز است؛ حالا اولین بررسی‌ها نشان داده‌اند که این تکنولوژی همیشه درست عمل نمی‌کند. در زیر نظر نویسندگان نشریات مختلف را در مورد Face ID می‌توانید بخوانید:

 

قابل اعتماد نبودن Face ID در آیفون 10

اسکات اشتین، سی نت: Face ID بیشتر مواقع چهره من را تشخیص داد، اما گاهی اوقات درست عمل نکرد.

جوفری فولر، ,واشنگتن پست: فیس‌آی‌دی، ۹ بار از ۱۰ بار درست عمل کرد؛ در تاریکی و در زمانی که عینک داشتم چهره من را تشخیص داد؛ اما زمانی که ریش قلابی گذاشتم، در شناسایی من موفق نبود.

استیو کوواچ، بیزینس اینسایدر: فیس‌ آی‌دی دوقلوهای همسان را نیز تشخیص می‌دهد؛ با یکی از دوقلوها قفل باز شد و با دیگری خیر. هر دوی آن‌ها گفتند حتی اعضای خانواده نمی‌توانند آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهند، درحالی‌که Face ID قادر بود نقشه چهره آن‌ها را به اندازه کافی دقیق ترسیم کند تا تفاوت بینشان را تشخیص دهد.

نیلی پاتل، ورج: موضوع این بود که فاصله دستگاه با چهره زیاد بود؛ اپل فاصله ۲۵ تا ۵۰ سانتیمتری را پیشنهاد می‌دهد. این فاصله نزدیک‌تر از حالتی است که من تلفن خود را از جیب برای چک کردن چیزی بیرون می آورم؛ یعنی برای باز کردن قفل آیفون X محبورم همیشه به نزدیک نگه داشتن گوشی به صورتم بیش از هر گوشی دیگری که داشتم فکر کنم.

مارک اسپونر، تامز گاید: من هیچ مشکلی با باز کردن قفل آیفون 10 در نور کم و حتی در تاریکی مطلق اتاق‌خواب نداشتم؛ اما به دلایلی، در آسانسور غیر فعال شد. مجبور شدم از رمز عبور برای فعال کردن Face ID استفاده کنم، درحالی‌که آن را غیر فعال نکرده بودم.

دیوید فیلان، دی ایندپندنت: صد درصد قابل اعتماد است؟ خیر، اما عملکرد آن تقریبا بی‌نقص است. تنها زمانی که کار نکرد، موقعی بود که به‌صورت افقی روی میز بود و من به میز تکیه داده بودم. Face ID برای اینکه درست عمل کند، نیاز دارد چشم‌ها، بینی و دهان شما را ببیند.

جولیان چوکاتو، دیجیتال ترندز: اکثر اوقات خوب کار می‌کند، اما هنوز به اندازه اثر انگشت (Touch ID) که به شما اجازه می‌دهد به محض اینکه گوشی خود را از جیب بیرون می‌آورید قفل آن را باز کنید؛ سریع و قابل اعتماد نیست. در مواردی، چهره را تشخیص نمی‌دهد و ما را مجبور به استفاده از رمز عبور یا دوباره امتحان کردن آن می‌کند. اینکه حتی بعد از باز کردن گوشی توسط Face ID دوباره لازم است برای فعال کردن کامل گوشی از پایین صفحه تا بالا بکشید، آزاردهنده‌ است.

ادوارد سی بیگ در یو اس ای تودیز قابلیت Face ID را در شرایط مختلف با کلاه، عینک دودی و محیط تاریک امتحان کرد. او می‌گوید: چیزی که نتوانستم بعد از بارها تلاش انجام دهم این بود که با قرار دادن عکس و فیلم از چهره خودم در مقابل آن، Face ID گول نخورد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *