جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


غول های تکنولوژی در CES 2016

رفته رفته به CES 2016، نمایشگاه محبوب محصولات الکترونیکی مصرفی نزدیک می‌شویم. این نمایشگاه در تاریخ ششم ژانویه سال 2016 برگزار خواهد شد و برگزاری آن پنج روز به‌طول خواهد انجامید اما رویدادهای پیش از نمایش، در تاریخ‌های چهارم و پنجم ژانویه برگزار خواهند شد. همانند سال‌های گذشته، این رویداد در لاس‌وگاس، نوادا برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود مجموعه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی جدید را شاهد باشیم. با این وجود و با استناد به خبرهایی که در این چند وقت اخیر منتشر شده می‌توان پیش‌بینی‌هایی از آنچه شرکت‌های معتبر قرار است در این نمایشگاه معرفی کنند، انجام داد. البته نگرانی از بابت درست یا غلط بودن این پیش‌بینی‌ها نداشته باشید زیرا با پوشش کامل این نمایشگاه در وب‌سایت آی‌تی ایران می‌توانید از جزئی‌ترین رونمایی‌های انجام شده در این نمایشگاه، باخبر شوید.

غول های تکنولوژی در CES 2016

سامسونگ

این غول کره‌ای دنیای گوشی‌های هوشمند، کنفرانس خبری خود را در پنجم ژانویه برگزار خواهد کرد. همان‌طور که احتمالا به‌یاد دارید سامسونگ در نمایشگاه CES 2015 گوشی‌های هوشمند جدید خود گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge را به‌ روشی محرمانه! معرفی کرد و حتی اجازه نزدیک‌شدن به این گوشی‌ها را هم به اصحاب رسانه نداد. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد رونمایی مشابه از گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge در این نمایشگاه، دور از انتظار نباشد.

علاوه بر این، رونمایی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و تبلت‌های جدید نیز در دستورکار سامسونگ قرارخواهد گرفت. در این خصوص می‌توان به گلکسی A4 و گلکسی A6 و حتی تبلت‌های گلکسی تب پرو و گلکسی نوت پرو این شرکت اشاره کرد. رونمایی از چندین و چند مدل تلویزیون‌های جدید در قالب نمونه‌های اندرویدی و تنوع رزولوشنی 4K و 8K نیز مطمئنا در دستور کار سامسونگ قرار خواهد داشت. علاوه بر این دور از انتظار نیست که به‌روزرسانی‌هایی هم برای پلتفرم تایزن معرفی شود.BRITCELL، تکنولوژی جدید سامسونگ برای دوربین‌های ویژه گوشی‌های هوشمند نیز احتمالا حرف و حدیث زیادی را در این نمایشگاه به همراه خواهد داشت. اگرچه این تکنولوژی اخیرا در کنفرانسی مستقل رونمایی شد اما هنوز هیچ صحبتی در خصوص استفاده از آن در کهکشانی‌های سامسونگ به میان آورده نشده است. با این وجود با توجه به اینکه سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که معمولا دستگاه‌های اندرویدی خود را به بهترین نمونه دوربین‌های موجود در بازار تجهیز می‌کند استفاده از این تکنولوژی در پرچمداران جدید این شرکت، محتمل است.

ال‌جی

این شرکت نیز کنفرانس خبری خود را در تاریخ پنجم ژانویه برگزار خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد تلویزیون‌های معرفی شده توسط این شرکت، به‌ویژه نمونه‌های مجهز به پلتفرم WebOS و البته با رزولوشن 8K، مهم‌ترین محصولات ال‌جی برای این نمایشگاه باشند. علی‌رغم اینکه خبرهایی مبنی بر ادامه‌نیافتن تولید گوشی‌های سری جی‌فلکس به گوش می‌رسد اما همچنان احتمال می‌رود جی‌فلکس 3 در این نمایشگاه در معرض نمایش عموم قرارگیرد. محصولی که حالا بدون تاثیر از مشکلات تراشه اسنپ‌دراگون در قالب انعطاف بیشتر و یا تجهیز به صفحه‌نمایشی با رزولوشن 2K و یا حتی 4K می‌تواند حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. مطمئنا اگر ال‌جی برنامه جدیدی برای رونمایی از دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی هم داشته باشد، CESبهترین مکان برای رونمایی (حتی به‌طور اولیه) از این محصولات خواهد بود.

سونی

این شرکت ژاپنی هم برای اینکه از رقیبان خود عقب نماند، رونمایی‌ از محصولات جدید خود را برای تاریخ پنجم ژانویه برنامه‌ریزی کرده است. انتظار نداشته باشید سونی دست به کاری محال یعنی رونمایی از اکسپریا زد 6 بزند. با این وجود شایعات و اخبار غیر رسمی حکایت از آماده شدن سونی برای رونمایی از یک پرچمدار جدید در CES 2016 دارند. محصولی که می‌تواند اکسپریا زد 5 اولترا باشد. آن‌طور که از شواهد پیداست این فبلت جدید سونی از صفحه‌نمایش 6.44 اینچی با رزولوشن4K، چهار گیگابایت رم، پردازنده اسنپ‌دراگون 820، دوربین 23 مگاپیکسلی در پشت و احتمالا باتری با ظرفیت بالا بهره‌مند خواهد شد.

هواوی

رویداد این برند چینی هم در تاریخ پنجم ژانویه برگزار خواهد شد. به احتمال قریب به یقین، چینی‌ها از هواوی Mate 8 با پسوندی جدید رونمایی خواهند کرد. علاوه بر این Mate 8 نسخه معمولی که به تازگی رونمایی شده نیز پیش روی کاربران قرار خواهدگرفت. این فبلت جدید هواوی از صفحه‌نمایش 6 اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی، تراشه های‌سیلیکون Kirin 950، سه (یا چهار) گیگابایت رم و دوربین 16 مگاپیکسلی ساخت سونی بهره خواهد برد. اطلاعات بیشتری از محصولات جدید هواوی که در این نمایشگاه معرفی خواهند شد در دست نیست اما به رسم معمول همه ساله، هواوی احتمالا رونمایی از دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی جدید را نیز در دستور کار خواهد داشت.

ایسوس

ایسوس نیز همانند سال‌های گذشته در نمایشگاه CES 2016 حضور خواهد داشت. انتظار می‌رود این شرکت از حداقل یک گوشی هوشمند جدید رونمایی کند. آن‌طور که از شواهد پیداست زن‌فون 3 محصول جدیدی است که ایسوس برای رونمایی در این نمایشگاه کنار گذاشته است. محصولی که عملکرد بالا و قیمت پایین را تواما برای کاربران به همراه خواهد داشت. در بازار تبلت/لپ‌تاپ‌های این شرکت نیز احتمالا شاهد رونمایی از یک محصول جدید از سری ترنسفورمر بوک خواهیم بود.

اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی به احتمال زیاد رونمایی از One M10 را به کنگره جهانی موبایل در سال 2016 موکول خواهد کرد تا در CES 2016شاهد خبرهایی از همکاری‌های نزدیک این شرکت و Under Armor باشیم. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی در لیست معرفی‌های این شرکت قرار گیرند.

ZTE

این شرکت چینی نیز اخیرا محصولات خوبی را روانه بازار کرده است. در جدیدترین نمونه تولیدی این شرکت می‌توان به نوبیاZ11 و صفحه‌نمایش بدون حاشیه آن اشاره کرد. این در حالی است که خبرهای رسمی حکایت از آن دارند که محصول جدید ZTEاولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپ‌دارگون 820 خواهد بود.

پردازنده‌های نسل جدید

انتظار می‌رود در نمایشگاه CES 2016 شاهد حضور اولین دستگاه‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپ‌دارگون 820 و احتمالا گوشی‌های هوشمند جدید مجهز به تراشه تگرا K1 باشیم. اگر کمی خوش‌شانس باشیم شاهد رونمایی انویدیا از محصول جدید خود (بعد از X1 ) و البته پردازنده‌های جدید اتم اینتل خواهیم بود.

ساعت‌های هوشمند، محصولات واقعیت مجازی و خودروهای هوشمند

تکلیف ساعت‌های هوشمند با بازار پیش روی آن‌ها کاملا مشخص است. رفته رفته شرکت‌های جدیدی اقدام به تولید نسخه‌های پیشرفته‌تری از این ساعت‌ها می‌کنند تا شاهد قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهبودیافته و متنوع‌تری از این محصولات باشیم. مطمئنا در نمایشگاه پیش رو نیز شاهد رونمایی شرکت‌های مختلف از محصولات توسعه یافته به‌ویژه در قالب تجهیز بهAndroid Wear خواهیم بود.

در زمینه محصولات مرتبط با تکنولوژی واقعیت مجازی سالهاست که نام Oculus را در این نمایشگاه تکرار می‌کنیم اما این‌بار و با توجه به وعده این شرکت برای ارائه نسخه نهایی هدست واقعیت مجازی Rift بالاخره می‌توانیم نمونه اصلی این محصول را درCES 2016 مشاهده کنیم. پلی‌استیشن وی‌آر سونی نیز مطمئنا جایگاه خاصی در این نمایشگاه خواهد داشت تا احتمال مشاهده بازی‌های توسعه‌یافته برای این محصول، قوت یابد. اچ‌تی‌سی هم قصد دارد نسخه ویژه توسعه‌دهندگان هدست Vive VR را در این نمایشگاه، پیش روی بازدیدکنندگان قراردهد. این در حالی است که نسخه نهایی این هدست در آوریل 2016 آماده بهره‌برداری خواهد بود. نسخه بهبود یافته هدست واقعیت مجازی Gear VR 2 سامسونگ نیز احتمالا در این رویداد حضور خواهد داشت. آن‌طور که اعلام شده چیزی بیش از 40 شرکت، محصولات خود در حوزه واقعیت مجازی را در نمایشگاه CESپیش رو، به نمایش خواهند گذاشت.

خودروهای هوشمند، خودروهای بدون راننده و نسخه‌های اولیه از خودروهای هیبریدی و الکتریکی نیز سهم ویژه‌ای در نمایشگاه CES خواهند داشت. اندروید اتو و نمونه مشابه تولیدی شرکت اپل نیز جایگاه ویژه‌ای در این نمایشگاه به خود اختصاص خواهند داد. بدنیست بدانید که چیزی بیش از 25 درصد از فضای نمایشگاه CES 2016 به خودروهای حاضر در این نمایشگاه اختصاص خواهد داشت تا بیش از پیش به حضور خودروهای هوشمند در بازار، امیدوار شویم.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *