جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عمل نکردن کیسه هوای تسلا

همانطور خبر دارید چند روز پیش خودرو تسلا در حالی که راننده‌‌خودکار کنترل اوضاع را به دست داشت تصادف کرد. این تصادف سخت که باعث فوت راننده شد سروصدای زیادی بپا کرد. اما حالا گزارش بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که زمان تصادف کیسه‌هوای این خودرو باز نشده است.

عمل نکردن کیسه هوای تسلا

جاشوا براون 40 ساله که در اتوبان فلوریدا در سوار تسلا مدل S خود بود و آن را در حالت رانندگی‌خودکار قرار داده بود دچار حادثه شد. بر اساس گزارش پلیس یک کامیون از سمت چپ به این خودرو نزدیک می‌شود و خودرو به فضای خالی زیر کامیون می‌رود. پلیس احتمال می‌دهد به دلیلی زاویه تابش آفتاب سنسورهای این خودرو متوجه کامیون نمی‌شود و پس از برخورد سقف تسلا کاملا له می‌شود اما خودرو باز هم از حرکت نمی‌ایستد و پس از این برخورد شدید به را خود ادامه می‌دهد و با فنس‌های کنار جاده برخورد می‌کند و سپس تیر برق مانع ادامه حرکت خودرو می‌شود.

نکته عجیب اما عمل نکردن کیسه‌هوای خودرو است که ظاهرا هم دلیل اصلی مرگ راننده همین خواهد بود. جالبتر اینکه در این تصادف شدید و عجیب کیسه‌هوای کامیون هم عمل نمی‌کند!

عمل نکردن کیسه هوای تسلا2

از سوی دیگر پلیس هم تسلا را مقصر نمی‌داند و معتقد است باید بررسی‌های بیشتری انجام شود. مدیران تسلا هم اطلاعاتی از این تصادف را منتشر نکرده‌اند اما ایلان ماسک گفته است که خودروهای خودران آمده‌اند که بماند و تکمیل شدن تکنولوژی آنها به زمان احتیاج دارد. به این نکته هم باید توجه کرد که حتی عمل نکردن کیسه هوا برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد و خودروهایی مانند پورشه هم پیش از این مواردی داشته‌اند که کیسه هوای ماشین در تصادفات عمل نکرده است. در ادامه یک فیلم کوتاه از رانندگی خودکار تسلا را می‌توانید ببینید.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *