جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ضبط صدا با HTC U 11

به گفته اچ تی سی، ضبط صدا با اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) در حین فیلمبرداری همراه 4 میکروفون و یاری گرفتن از تکنولوژی میکروفون جهت دار بسیار خلاقانه خواهد بود.

ضبط صدا با HTC U 11


اچ تی سی دقایقی پیش پرچمدار سال 2017 خود، گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 را معرفی کرد. یو 11 یک گوشی بسیار جذاب است که تمامی استانداردهای پرچمداران موبایلی از بدنه‌ی براق ساخته شده از فلز و شیشه تا سخت افزاری قدرتمند، مقاومت در برابر آب و حتی یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری برخوردار است. اما در اینجا چیزهای دیگری نیز در خصوص پرچمدار جدید تایوانی‌ها وجود دارد، یکی از مهم‌ترین آن‌ها چهار میکروفون است که ضبط صدا با اچ تی سی یو 11 را جذاب و متفاوت از هر گوشی دیگری می‌کند.

این گوشی از چهار میکروفون در اطراف بدنه‌ی خود برخوردار است که آن‌ها می‌توانند برای ضبط صدا همراه با ویدیو نیز کارایی داشته باشند. به نقل از کمپانی اچ تی سی، آن‌ها قادر به ارائه ضبط صدای 360 درجه‌ای برای هرچه واقعی‌تر جلوه دادن ویدیو‌های شما و پشتیبانی همه جانبه از محیط فیلمبرداری هستند.

اما آن‌ چیزی که در خصوص این قابلیت جذاب است، وقتی‌ست که شما در هنگام ضبط ویدیو زوم می‌کنید؛ همزمان با زوم شما فناوری Noice Cancelling گوشی فعال می‌شود و الگوریتم‌ها را قدرتمندتر می‌کند که می‌تواند در همین شرایط نیز کیفیت صدایی مطلوب و فراگیر را از آن مسیر همراه با ویدیو شما ضبط کند. این فناوری Noice Cancelling درست نظیر میکروفون‌های حرفه‌ای تفنگی یا همان گان است، با این تفاوت که آن‌ها تنها صدا را از یک مسیر ضبط می‌کنند.
به طور مثال، تصور کنید در حال ضبط یک فیلم از کودک خود هستید که وی در حال اجرای یک تئاتر مدرسه‌ای بر روی صحنه است. اگر شما بر روی آن صحنه زوم کنید، تلفن نیز صدای دریافتی از آن مسیر را تقویت می‌کند و درست در همین حال صدای حاضرین در سالن و تشویق‌ها کمتر از سوژه‌ی اصلی به گوش می‌رسد.

ضبط صدا با اچ تی سی یو 11 به سبک پرچمداران سری V ال جی است

هرچند تنظیمات جهت‌دار میکروفون چیز جدیدی در گوشی ها نیست، ما پیش‌تر شاهد چنین قابلیت مشابهی در گوشی های ال جی V10 و V20 نیز بودیم، اما آن‌ها از 3 میکروفون استفاده می‌کنند. با این حال در گوشی های ال جی شما تنها در حالت فیلمبرداری Manual یا دستی قادرید به تنظیمات جهت دسترسی پیدا کنید ولی این قابلیت در ضبط صدا با اچ تی سی یو 11 به صورت آزادانه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *