جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مخابرات : شبکه‌های اجتماعی، درآمد را کاهش داده

ایتنا – یکی از مدیران مخابرات: یکی از مشکلات اساسی کمبود پهنای باند است که علی‌رغم افزایش سه برابری میزان پهنای باند مخابرات تهران در سال گذشته اما هنوز از نحوه تامین پهنای باند رضایت کامل نداریم و اینطور نیست که درخواست‌های ما به شرکت زیرساخت فورا تامین شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: هم‌اکنون مشکل کمبود IP نسخه ۴ جدی است و در صورت عدم گذر به IP نسخه ۶، کمبود IP در سال آینده به یک معضل تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایتنا از فارس، علیرضا صیدی در نمایشگاه تلکام در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش هزینه‌های راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت در سال‌های اخیر گفت: قیمت تجهیزات بیش از سه برابر افزایش یافته است.

در گذشته پیمانکاران تجهیزات را نصب و راه‌اندازی می‌کردند و سپس هزینه آن پرداخت می‌شد اما اکنون تمام پرداخت‌ها پیش از آغاز کار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: علاوه براین هزینه‌های حقوق و دستمزد و حامل‌های انرژی چندین برابر افزایش یافته و شرکت مخابرات استان تهران نیز یکی از مصرف‌کنندگان حامل‌های انرژی بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این هزینه‌های شهرداری در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۳ برابر افزایش یافته است که مجموعا تمام این هزینه‌ها قیمت تمام‌شده هر خط تلفن ثابت را افزایش می‌دهد و هم‌اکنون راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت به طور متوسط ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال‌ ۹۳ درآمد مخابرات تقریبا ثابت بوده و در بحث همکاری و افزایش تعرفه نداشته‌ایم. علاوه بر این افزایش شبکه‌های اجتماعی نیز مکالمات تلفن ثابت را کاهش داده است.

صیدی درباره مشکلات شرکت مخابرات در زمینه ارائه سرویس گفت: یکی از مشکلات اساسی کمبود پهنای باند است که علی‌رغم افزایش سه برابری میزان پهنای باند مخابرات تهران در سال گذشته اما هنوز از نحوه تامین پهنای باند رضایت کامل نداریم و اینطور نیست که درخواست‌های ما به شرکت زیرساخت فورا تامین شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین از مشکل بزرگی در شبکه اینترنتی یاد کرد و گفت: مشکل کمبود IPها نسخه ۴ در صورت حل نشدن به زودی به یک معضل تبدیل خواهد شد.

وی توضیح داد: هم‌اکنون با کمبود IPهای نسخه‌ ۴ لزوم گذر به IP نسخه ۶ درون‌ریز و در صورت حل نشدن این مشکل در سال‌های بعد به یک معضل تبدیل می‌شود.

وی گفت: این یک کار حاکمیتی و ملی است و در این باره کارگروهی برای گذر تشکیل شده است.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *