جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل به سرقت حالت Driving Mode ویندوزفون مایکروسافت متهم شد

برخی کاربران ویندوزفون، شرکت اپل را به سرقت قابلیت Do Not Disturb در هنگام رانندگی متهم کرده‌اند. این قابلیت به آی‌او‌اس ۱۱ اضافه شده است.

اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC امسال اعلام کرد که یک سری ویژگی جدید در آی‌او‌اس ۱۱ به گوشی‌های آیفون این کمپانی اضافه خواهد شد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به حالت Do Not Disturb رانندگی اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود نوتیفیکیشن‌ها در هنگام رانندگی بلاک شود و بدین طریق حواس راننده پرت نشود.

اپل در کنفرانس امسال خود نمونه‌ای نمایشی از فعال بودن این حالت جدید را در معرض دید قرار داد که در این شرایط تمامی نوتیفیکیشن‌های دریافتی به‌صورت خودکار به حالت بی‌صدا درخواهند آمد و نمایشگر دستگاه به‌منظور جلوگیری از پرت شدن حواس راننده، روشن نخواهد شد.

این قابلیت جدید که حالا به سیستم‌عامل آی‌اواس اضافه شده است، بسیار کاربردی به نظر می‌رسد؛ اما در عین حال این ویژگی به قابلیت Do Not Disturb While Driving مایکروسافت شباهت دارد که قبلا در سیستم‌عامل ویندوزفون ارائه شده است.

با گذشت زمان حالا طرفداران سرسخت ویندوزفون شرکت اپل را به سرقت قابلیت مورد اشاره از مایکروسافت متهم کرده‌اند و هم‌اکنون برخی کاربران در Reddit مشغول بحث بر سر همین موضوع هستند.

سیمبین اولین سیستم‌عاملی است که حالت Do Not Disturb هنگام رانندگی را در اختیار کاربران خود قرار داد. علاوه بر این می‌توان اپل را با دلیل کپی کردن این ویژگی از حالت اتومبیل موجود در سایر پلتفرم‌ها نیز مقصر دانست. در واقع باید توجه داشته باشید که عملکرد حالت Do Not Disturb رانندگی که اپل به آی‌او‌اس ۱۱ اضافه کرده، دقیقا شبیه به عملکرد همین ویژگی در ویندوزفون است.

در ادامه توضیحاتی که مایکروسافت برای حالت رانندگی ویندوزفون ارائه داده را با هم می‌خوانیم:

تاکنون در هنگام رانندگی به دیدن تصاویر ارسال‌شده توسط دوستان خود ترغیب شده‌اند؟ حالت رانندگی در ویندوزفون به شما کمک می‌کند در هنگام راندن خودرو دچار چنین حواس‌پرتی‌هایی نشوید. برای محدود کردن نوتیفیکیشن‌ها روی صفحه‌ی قفل دستگاه این ویژگی را در حالت فعال قرار دهید تا بتوانید در زمان مناسب و پس از پارک کردن خودرو، نوتیفیکیشن‌ها را با خیال راحت مطالعه و در صورت نیاز پاسخ دوستان خود را ارسال کنید.
نکته‌ی مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که ویندوزفون در واقع اولین سیستم‌عاملی نیست که قابلیت Do Not Disturb رانندگی را ارائه داده است و همان‌طور که گفتیم این قابلیت قبلا در سیستم‌عامل سیمبین نیز در دسترس کاربران قرار گرفته بود. با وجود شباهت‌هایی که بین قابلیت‌های ارائه‌شده توسط اپل و مایکروسافت وجود دارد، اینکه بخواهیم یکی را به کپی کردن از دیگری متهم کنیم در واقع باعث ایجاد یک بحران خواهد شد؛ چراکه شرکت‌ها‌ی فناوری همیشه تکنولوژی‌های کمپانی‌های رقیب را با کمی تغییرِ گهگاه کوچک مورد استفاده قرار می‌دهند.

در نهایت بدترین نکته این است که مایکروسافت که خود یکی از بازیگران خلاق صنعت موبایل بوده، حالا شانس رشد و تبدیل شدن به یکی از رقبای جدی اپل و گوگل را از دست داده است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *