جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساعت هوشمند Hug

ساعت های هوشمند می توانند، دستگاهی فراتر از نمایش اعلان ها باشند و چنانچه بر پایه ایده های تازه طراحی شوند؛ قابلیت های زیادی در آنها وجود دارد.

این گجت که محصول یک استارتاپ هندی فعال در حوزه تکنولوژی به نام Hug Innovations است در جریان رویدادی به نام Future Unleashed با میزبانی مایکروسافت در دهلی نو رونمایی شد و برای توسعه آن از پلتفرم ابری این شرکت به نام Azure بهره گرفته شده است.

در داخل بدنه اسمارت واچ Hug یک حسگر 9 محوره (شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و سنسور پایش میدان مغناطیسی) قرار دارد و توسط مغزی کنترل می شود که ظاهرا بدون نیاز به دریافت فرامین صوتی متوجه می شود کاربر قصد کنترل چه چیزی را دارد.

 

saate hooshmande hug

 

اسمارت واچ مورد بحث می تواند فرامینی نظیر توقف پخش ویدئو یا جلو زدن آن، روشن کردن لامپ و حرکات پیچیده و ادامه دار را تشخیص دهد.

این درست همان بخشی است که ساعت هوشمند Hug جذابیت پیدا می کند چراکه طبق ادعای شرکت سازنده اش صرفا با حرکت دادن دست خود می توانید یک پهپاد را از طریق آن به حرکت درآورید، یک ماشین کنترلی را هدایت نمایید یا با استفاده از کامپیوتر یا آکیلس ریفت، بازی های مختلف را اجرا نمایید.

همچنین این امکان نیز برای کاربران دستگاه فراهم است تا یک ژسترحرکتی خاص را برای دستگاه تعریف نمایند تا در مواقع نیاز یک تماس اضطراری را با نهادهای مربوطه نظیر پلیس یا اورژانس بگیرد.

به غیر از کنترل های حرکتی یاد شده که Hug را اندکی شبیه به مچبند Myo می کند، این ساعت جذابیت چندان بالایی ندارد و به لحاظ تکنیکی هم نمی توان آن را در زمره برترین ها قلمداد کرد.

نمایشگر این دستگاه ابعادی برابر با 1.6 اینچ با رزلوشن 240 در 240 پیکسل دارد که به لحاظ اندازه با اسمارت واچ 3 سونی برابری می کند اما کیفیت تصویرش پایین تر است. وزن این ساعت هوشمند نیز برابر با 46 گرم اعلام شده و صخامت بدنه پلاستیکی اش نیز برابر با یازده گرم عنوان گردیده.

اسمارت واچ Hug علاوه بر مایکروسافت، یکی از پروژه های مدیاتک به شمار می رود و از پلتفرم LinkIt و همچنین پردازنده آن بهره می گیرد. این دستگاه Android Wear را در خود ندارد و در عوض از پلتفرم دیگری به نام Nucleus RTOS بهره می برد که سازگاری لازم را با اندروید، iOS و ویندوز دارد.

البته هنوز جزئیات زیادی در مورد اپلیکیشن های این ساعت هوشمند مطرح نشده اما مواردی نظیر دنبال کننده تناسب اندام، پایشگر ضربان قلب، یک پلیر موسیقی (و مقداری حافظه داخلی)، اپلیکیشن آب و هوا، سیستم رهگیری و قابلیت برقراری تماس های صوتی و ارسال و دریافت پیام را می توان از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این موبایل دانست.

پیش بینی می شود که این ساعت به زودی از طریق شرکتی به نام Flipkart که یک خرده فروش آنلاین است به بازار هند عرضه گردد و قیمت حدودی تعیین شده برای آن نیز برابر با 120 دلار خواهد بود.

 

منبع : digitaltrends

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *