جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ریزوروبات خزنده Rovable

این روزها ابزارهای پوشیدنی به شدت میان کاربران رواج پیدا کرده است و همین استقبال باعث شده است طراحان به سمت توسعه این ابزارها بروند. در همین راستا محققان دانشگاه استنفورد ماساچوست دستگاهی ساخته‌اند که با آمدن آن به بازار باید با ابزارهای پوشیدنی هوشمند خداحافظی کرد. این دستگاه روبات ریز که نمونه آن ساخته شده و در حال تکمیل است Rovable نام دارد.

ریزوروبات خزنده Rovable


به گزارش ایتنا از ایران آنلاین، بیشتری نسبت به ابزار هوشمند پوشیدنی مانند ردیاب‌ها و ساعت‌های هوشمند (به لباس متصل شده یا به مچ دست بسته می‌شوند و چند کار ویژه انجام می‌دهند) انجام دهد. این روبات می‌تواند هر چیزی را ردیابی کند، اطلاع و هشدار دهد، اطلاعات و بازخوردها را در صفحه نمایش لمسی نشان دهد. مثلاً می‌تواند بخزد و به مچ دست کاربر برسد و ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری کند. یا به سمت بالا و گردن فرد حرکت کرده و به‌عنوان میکروفون عمل کند. حتی می‌تواند وقتی تلفن همراه فرد زنگ می‌زند یا پیامی به او رسیده است با زدن ضربات کوچکی وی را آگاه کند و… .

اما خزنده بودن این روبات چه مزیتی دارد؟ سازندگان آن معتقد هستند که وقتی روبات حرکت کند می‌تواند بهترین نقطه را برای انجام وظیفه خود پیدا کند. از سوی دیگر محققان این روبات خزنده اعلام کرده‌اند که می‌خواهند اندازه این دستگاه را به اندازه ناخن برسانند تا از دید نیز پنهان بماند. گفتنی است این روبات ریز خرنده که تاکنون نمونه آن دیده نشده اخیراً در سمپوزیومی در ژاپن معرفی شده است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *