جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رشد قابل‌توجه سرویس کلود آمازون

کسب و کار کلود آمازون کماکان به درخشش خود ادامه می‌دهد… بر اساس گزارش مالی سه‌ماهه قبل آمازون، درآمدهای کسب و کار کلود این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد رشد داشته است.

رشد قابل‌توجه سرویس کلود آمازون

سرویس AWS درآمدی 1.82 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده، در حالی که درآمد این بخش در سه‌ماهه قبل 1.57 میلیارد دلار و در سه‌ماهه دوم سال قبل 1 میلیارد دلار ثبت شده بود. AWS همچنین سودی 391 میلیارد دلاری ثبت کرده است. درآمد این بخش در سه‌ماهه قبل‌تر و سه‌ماهه دوم سال 2014 به ترتیب 265 میلیون دلار و 77 میلیون دلار ثبت شده بود.

در این شرایط، کسب و کار کلود آمازون حالا به ارزشی 7.2 میلیارد دلاری رسیده است. کسب و کار محاسبات مبتنی بر کلود امروزه سرعتی خیره‌کننده دارد و پیشبینی می‌شود که درآمد و سود کلود آمازون در سه‌ماهه بعد نیز همین رشد را تجربه کند.

آمازون در سه‌ماهه قبل و برای اولین بار جزئیاتی از کسب و کار کلودش منتشر کرد. آمازون در آن زمان اعلام کرد که درآمد سالانه این کسب و کار 6 میلیارد دلار است.

با توجه به ابهام موجود در گزارشات مالی شرکت‌های فعال در حوزه کلود، مشکل بتوان بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده این حوزه را معرفی کرد. تمامی بازیگران این بازار از جمله مایکروسافت و IBM متدها و مقیاس‌های متفاوتی برای تاکید بر برتری خود در این بازار دارند. آن‌ها به طور مداوم ادعا می‌کنند که کسب و کار کلودشان بسیار بزرگ است و ارزشی چندین میلیاردی دارد.

برای مثال، مایکروسافت هفته قبل اعلام کرد که درآمد سالانه کلودش به هشت میلیارد دلار می‌رسد. اما بخش عمده این درآمد از سرویس آفیس 365 به دست می‌آید. سرویس کلود مایکروسافت که با سرویس کلود AWS آمازون رقابت می‌کند، Azure نام دارد و منابع مطلع به «بیزینس اینسایدر» می‌گویند که این سرویس اگرچه در حال رشد است، اما بسیار کوچک است.

این اختلافات در بخش‌های مختلف کلود سبب شده تا نتوان درک دقیق و جامعی از رقابت شرکت‌های فعال داشت. اما به هر صورت شکی نیست که آمازون یکی از بزرگ‌ترین‌هاست و تمام تلاشش را برای حرکت رو به رشدش خواهد کرد.

منبع:دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *