جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل خطوط تولید پنل های OLED ال جی را به صورت انحصاری در اختیار می گیرد

سامسونگ را می توان تأمین کننده انحصاری نمایشگرهای اولد (OLED) آیفون 8 دانست، اما به نظر می رسد که اپل گام بزرگی را برای تغییر این شرایط برداشته. منابع آگاه می گویند اپل نه تنها قرارداد بزرگی را با ال جی منعقد ساخته، بلکه سرمایه گذاری هنگفتی را نیز در خطوط تولید پنل های OLED این شرکت کره ای انجام می دهد تا بتواند تمام تولیدات آنها را به صورت انحصاری در اختیار بگیرد.

سامسونگ همچنان با اختلاف زیاد، بزرگ ترین تولید کننده پنل های OLED موبایل در جهان است
در حال حاضر، سامسونگ بزرگ ترین تأمین کننده نمایشگرهای OLED در جهان به شمار می رود و حدود 95 درصد از پنل های اولد موبایل متعلق به این شرکت است. هفته گذشته سامسونگ اعلام کرد قصد دارد بزرگ ترین کارخانه تولید نمایشگر دنیا را بسازد تا جایگاه خود را مستحکم تر نماید. با این حالا خبرگزاری کره ای The Korea Herald خبر از توافق اپل و ال جی می دهد:

اپل قصد دارد 2 الی 3 تریلیون وون (2.62-1.75 میلیارد دلار) در خطوط تولید جدید OLED ال جی سرمایه گذاری کند. این واحدهای تولیدی به صورت انحصاری برای تأمین نیاز اپل فعالیت خواهند کرد. گزارش ها از توافق اولیه دو کمپانی حکایت دارند، اما جزئیات آن هنوز در دسترس نیست.

این واحد جدید به نام E6 در سال 2019 وارد فاز عملیاتی خواهد شد. ال جی ماه گذشته اعلام کرد بیش از 3.5 میلیارد دلار در تولید نمایشگرهای اولد سرمایه گذاری می کند، و اکنون به نظر می رسد بخش اعظم این سرمایه هنگفت از کوپرتینو به دست آنها می رسد.

گفتنیست این اقدام برای اپل بسیار سودمند است؛ از یک سو تأمین پنل های OLED در شرایط کمبود عرضه و افزایش روزافزون تقاضا را تضمین می کند و از طرفی، می تواند این قطعه حیاتی را با قیمت بسیار مناسب به دست آورد. با این حال، اهالی کوپرتینو این حق را دارند که در صورت نیاز، نمایشگرهای موبایل را از منابع دیگر نیز تأمین کنند.

 

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *