جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مدیر عامل اپل : توجیه حذف اپلیکیشن های VPN از اپ استور چین

امروز در جریان گزارش سه ماهه سوم سال مالی 2017 اپل، تیم کوک در مورد حذف اپلیکیشن های VPN از اپ استور کشور چین هم توضیحاتی اعلام کرد و گفت این اقدام صرفاً به خاطر قوانین دولت پکن صورت گرفته است.

کوک می گوید در سال 2015 چین سیاست خود را نسبت به VPN ها عوض کرد و از اپراتورها خواست تا برای ارائه چنین خدماتی، از دولت مجوز بگیرند. اوایل سال جاری میلادی، مقامات این کشور سیاست فوق را به طور کامل به اجرا درآورده و اپل را ملزم کردند که اپلیکیشن های غیر قانونی را حذف کند.

مدیرعامل اپل افزود:

ما دوست نداشتیم این اپلیکیشن ها را حذف کنیم، اما سیاست ما بر این است که در هر کشوری فعالیت داریم، از قوانین آنها پیروی نماییم.

کوک مقایسه این وضعیت با امتناع اپل از باز کردن قفل آیفون یکی از مهاجمین حادثه سن برناردینو در سال 2016 را کاملاً بی اساس دانست و گفت قوانین آمریکا در جریان پرونده فوق از اپل حمایت می کردند. وی افزود قوانین کشور چین هم کاملاً واضح و شفاف هستند.

با این حال، کوک تأکید کرد که موضع کمپانی متبوعش، ارائه بهترین محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در بازار محلی چین است و اظهار امیدواری نمود که مقامات دولتی، به تدریج از سخت گیری های خود بکاهند. او افزود:

ما حتی در صورت عدم تفاهم نیز به گفتگو و تعامل اعتقاد داریم، چون نوآوری به آزادی بیان و همکاری نیاز دارد.

کوک اذعان کرد با توجه به نقش کلیدی بازار چین در کسب و کار آنها، واضح است که اپل برای ادامه فعالیتش از قوانین آنها پیروی خواهد نمود.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *