جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


LG و دو شرکت چینی به زودی تولید انبوه نمایشگرهای OLED را آغاز می کنند

شرکت ال جی دیسپلی (LGD) با همکاری BOE Technologies و Tianma Micro Electronics از نیمه دوم سال جاری میلادی (2017) تولید انبوه نمایشگرهای اولد (OLED) را آغاز نموده و سامسونگ را در این حوزه به چالش خواهند کشید.

منابع آگاه از این صنعت می گویند ال جی، تولید پنل های امولد (AMOLED) انعطاف پذیر را در واحد E5 از همین ماه آغاز می کند و در ابتدا، نمایشگرهای کوچک را برای شرکت هایی غیر از اپل می سازد. ظرفیت تولید پنل های امولد ال جی تا پایان سال 2017 به 30 الی 50 میلیون قطعه در سال خواهد رسید.

ال جی دیسپلی واحد بزرگ دیگری به نام P10 را نیز در دست ساخت دارد که به تولید پنل های فلت ال سی دی اختصاص یافته، اما احتمالاً در آینده با اعمال تغییرات مورد نیاز، توانایی ساخت پنل های اولد کوچک و متوسط را نیز به دست خواهد آورد.

از طرفی دو شرکت BOE و Tianma هم از اواخر سال 2016 به صحنه تولید نمایشگرهای امولد قدم گذاشتند و خطوط تولید جدید خود را که به ساخت پنل های LTPS LCD اختصاص یافته بود، برای ساخت صفحات امولد تغییر دادند. این دو شرکت بزرگ عملیات تحول کارخانه هایشان را در نیمه نخست سال 2017 به پایان رسانده و به زودی وارد مرحله تولید آزمایشی خواهند شد.

شرکت BOE واحدهای تولیدی جدیدی را هم در شهرهای چنگدو و میانینگ استان سیچوآن چین در دست احداث دارد که انتظار می رود تا انتهای سال جاری یا اوایل سال 2018 میلادی تولید نمایشگرهای امولد را آغاز نمایند.

گفتنیست کارشناسان پیش بینی می کنند روند افزایش استفاده از پنل های امولد در موبایل ها باز هم بیشتر شده و به تکنولوژی فراگیر در این حوزه بدل گردد، به گونه ای که تا سال 2020 ضریب نفوذ این نمایشگرها حداقل به 50 درصد خواهد رسید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *