جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تشخیص هویت کاربران با وب گردی

یافته‌های جدید محققان حکایت از آن دارد که رفتارهای افراد در مرور صفحات وب و حضور در اینترنت می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی و هویت آن‌ها را تنها پس از گذشت 30 دقیقه برملا کند.

تشخیص هویت کاربران با وب گردی

محققان دانشگاه تکنولوژی کوالالامپور مالزی در بررسی‌های خود، نحوه استفاده از اینترنت را در میان دانشجویان داوطلب این دانشگاه مورد بررسی قرار داده‌اند. در این بررسی، مدت زمان استفاده از اینترنت، تعداد وب‌سایت‌های بازدید شده و تعداد درخواست‌هایی که فرد برای دریافت سرویس‌های مختلف ارائه داده درنظر گرفته شده است.

علاوه بر این، آزمایشات مشخص دیگری به‌منظور بررسی ویژگی‌های شخصیتی این افراد داوطلب با درنظر گرفتن پنج معیار مختلف شامل آمادگی برای پذیرش تجربه‌های جدید، وجدان، برون‌گرایی، موافقت با دیگران و مشکلات روانی انجام شده است. نتایج این تحلیل‌ها از وجود ارتباطی قوی میان رفتار افراد در دنیای اینترنت و ویژگی‌های شخصیتی و هویتی آن‌ها حکایت دارد.

Ikusan R. Adeyemi سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص می‌گوید:

“نتایج تحقیقات ما از این امر حکایت دارد که استفاده معمول افراد از اینترنت می‌تواند به سرعت شخصیت آن‌ها را منعکس کند. این مطالعه، متفاوت از بررسی‌هایی است که تنها استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را درنظر گرفته است.

گام بعدی این تحقیقات، تلاش برای یافتن الگوهای وسیع‌تر و جامع‌تر در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی افراد است تا در نهایت امکان ثبت کامل شاخصه‌های شخصیتی افراد فراهم شود. نتیجه‌ای که به گفته این تیم تحقیقاتی می‌تواند به شرکت‌ها در شخصی‌سازی سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند یاری‌رسان باشد.

Adeyami در این خصوص می‌گوید:

” از نتایج تحقیقات جدید می‌توان به‌منظور توسعه سرویس‌های هوشمند اینترنتی که قادر به پیش‌بینی و شخصی‌سازی تجربه کاربران هستند استفاده کرد. علاوه بر این،  می‌توان از راهکارهای به‌وجود آمده به عنوان ابزارهای مکمل در جهت بهبود امنیت کاربران در زمینه شناسایی و تشخیص هویت آنلاین بهره گرفت. نهادها و سازمان‌های دولتی نیز می‌توانند یافته‌های ما را در تحقیقات خود به‌منظور بررسی هر چه بیشتر و دقیق‌تر جرائم آنلاین مورد استفاده قراردهند.”

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *