جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تبدیل اندروید به سیستم عاملی شبیه دسکتاپ با رام OXI

کمپانی فرانسوی Auxens رامی با نام OXI مبتنی بر CM/Lineage توسعه داده که ظاهر اندروید را به سیستم‌عامل‌های دسکتاپ تبدیل می‌کند.

تبدیل اندروید به سیستم عاملی شبیه دسکتاپ با رام OXI

Auxens یک کمپانی فرانسوی است که رامی را با نام OXI مبتنی بر CM/Lineage توسعه داده که به نظر شبیه به سایر رام‌های توسعه یافته برای اندروید است، حال آنکه از نظر ظاهری تفاوت شگرفی با سایر رام‌ها دارد؛ OXI ظاهر اندروید را بسیار شبیه به سیستم‌عامل‌های دسکتاپ می‌کند. با استفاده از این رام و نصب آن روی گجت‌های اندرویدی می‌توان تجربه‌ای شبیه به سیستم‌عامل‌های دسکتاپ را به دست آورد که از جمله‌ی ویژگی‌های آن قابلیت استفاده از چند پنجره در زمانی است که نمایشگر دیگری به گجت اندرویدی از طریق کست یا کابل متصل شده باشد.

اکسنز اولین کمپانی نیست که این ایده را مورد استفاده قرار داده و OXI نیز اولین رامی نیست که با این هدف توسعه یافته است. برای مثال می‌توان به ویژگی کانتینوم ویندوز مایکروسافت در کنار سیستم Dex سامسونگ اشاره کرد که در گلکسی اس ۸ شاهد آن خواهیم بود. از جمله‌ی دیگر سیستم‌های مشابه باید به پروژه‌ی Maru OS و همچنین Remix OS اشاره کرد. Remix OS را باید رام تغییر یافته‌ای مبتنی بر اندروید خواند که برای نصب روی رایانه‌های دسکتاپ توسعه یافته است.

رام OXI پردازش‌های معمولی در حالت موبایل را داشته و می‌تواند تمام اپلیکیشن‌ها را به‌صورت تمام صفحه اجرا کند. زمانی که گجت اندرویدی به یک نمایشگر بیرونی متصل شود، نمایشگر گوشی همچنان به‌صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شود که از این طریق می‌توان گوشی را همچون روال گذشته مورد استفاده قرار داد. اما نمایشگر بیرونی متصل شده به طریقی دیگر سیستم‌عامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، به‌طوریکه پنجره‌ها همچون دسکتاپ به‌صورت شناور بوده و می‌توان ماوس و کیبورد را نیز برای بهبود تجربه‌ی کاربری به کار گرفت.

براساس اطلاعات ارائه شده، رام OXI هنوز در مراحل توسعه قرار دارد، و در حال حاضر تنها می‌توان اپلیکیشن را در یک سایز استفاده کرد و قابلیت تغییر سایز هنوز ممکن نیست. این سیستم عامل بهترین عملکرد خود را در نمایشگر‌هایی با رزولوشن 1080p نشان می‌دهد. در حال حاضر نسخه‌ی آلفای این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی نظیر وان پلاس ۳، نکسوس ۵ ایکس، گلکسی اس ۴ سامسونگ نسخه‌ی LTE و گلکسی تب ۲ سامسونگ منتشر شده است.

 

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *