جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بروزرسانی صفحه‌کلید اندرویدی گوگل

نرم‌افزار صفحه‌کلید اندرویدی گوگل کیبورد در جدیدترین به‌روزرسانی دریافتی در هفته جاری، به قابلیت‌هایی کاربردی تجهیز خواهد شد. از جمله کاربردی‌ترین قابلیت‌ها می‌توان به حالت استفاده از صفحه‌کلید با یک دست اشاره کرد. این در حالی است که برای استفاده از قابلیت‌های دیگر باید وقت بیشتری بگذارید و با آزمون و خطا پیش بروید.

بروزرسانی صفحه‌کلید اندرویدی گوگل

قابلیت استفاده با یک دست از صفحه‌کلید را می‌توانید با نگه‌داشتن طولانی مدت انگشت روی کلید کاما فعال کنید. پس از انجام این عمل، گزینه‌هایی برای تنظیم چرخش صفحه‌کلید برای کاربران راست‌دست یا چپ دست را مشاهده خواهید کرد. پس از فعال‌سازی این قابلیت، صفحه‌کلید، جمع شده تا امکان رسیدن انگشت شما به تمامی کلیدها فراهم شود.

در قسمت تنظیمات صفحه‌کلید نیز می توانید ارتفاع صفحه‌کلید را از میان گزینه‌های ارائه شده، تنظیم تا مطابقت کاملی با ابعاد صفحه‌نمایش و اندازه مورد نظر شما فراهم شود. علاوه بر این، گزینه‌ای نیز برای فعال‌سازی قابلیت “نگه‌داشتن طولانی مدت انگشت برای نمایش علائم نگارشی” نیز درنظر گرفته شده که امکان نگه‌داشتن طولانی مدت انگشت روی کلیدها برای نمایش علائم ثبت شده در هر حرف (که در زمان فعال بودن حالت نمایش علائم، مشاهده می‌کردید) را فراهم خواهد کرد. این گزینه، قابلیتی کاربردی برای کاربرانی است که استفاده از نقطه‌گذاری و علائم ویرایشی را برای نوشته‌های خود در اولویت قرار می‌دهند. در حالت قرارگرفتن صفحه‌کلید در وضعیت نمایش علائم نیز می‌توانید از کلیدهای جدید برای فعال‌کردن حالت نمایش عددی یا وارد شدن به قسمت اموجی‌ها استفاده کنید.

در نهایت، تغییراتی هم برای قسمت پیش‌بینی کلمات و تایپ با استفاده از نمایه‌های حرکتی درنظر گرفته شده است. با این اوصاف، اکنون می توانید با نگه‌داشتن انگشت (به‌صورت طولانی مدت) روی کلمه موجود در نوار پیش‌بینی کلمه، آن‌را از دیکشنری گوشی حذف کنید. این روش، در صورتی که گوگل تاریخچه‌ای از کلماتی که قصد ندارید به نمایش درآیند را تشکیل داده باشد، کاربردی خواهد بود. در قسمت تایپ با استفاده از نمایه‌های حرکتی نیز پیش‌بینی کلمه، دیگر روی صفحه (به صورت معلق در فضا) انجام نخواهد شد اما همچنان در نوار پیش‌بینی لغات مشاهده خواهد شد. علاوه بر این، امکان حذف کلمات با کشیدن به سمت چپ کلید حذف و یا جابجا کردن نشانگر متن با کشیدن به سمت چپ یا راست انگشت روی کلید ایجاد فضا بین کلمات (اسپیس بار) نیز وجود خواهد داشت.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *